Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Случаят с Renault се заплита

10.09.2009 14:50
Туит

Нелсиньо Пикет, Пат Саймъндс и Флавио Бриаторе са се срещнали малко преди началото на сингапурската Гран при, за да уговорят катастрофата на бразилеца, подарила победата на неговия съотборник Фернандо Алонсо.

Не минава и ден без скандал във Формула 1. След като ФИА и FOTA постигнаха примирие, бе нужна друга злободневна тема, която да разнообрази атмосферата в падока. И тя дойде от позабравената Гран при на Сингапур от 2008 г.

На 21-ви този месец Световният съвет по моторни спортове към ФИА ще заседава по случая с катастрофата на Нелсиньо Пикет в Сингапур, която стана причина за излизането на автомобила за сигурност и впоследствие донесе победата на неговия съотборник Фернандо Алонсо. Последните подробности около предизвикания инцидент са, че бразилецът, техническият ръководител на Renault Пат Саймъндс и тим-шефът Флавио Бриаторе са обсъждали „графика“ на катастрофата малко преди старта на надпреварата.

Версията на Пикет е, че той се е съгласил на подобни действия с идеята, че по този начин ще си осигури бъдещето в екипа на Renault. Бразилецът обяснява още, че Саймъндс го е привикал след срещата и го е инструктирал да катастрофира в 13-ата или 14-ата обиколка, малко след планираното първо спиране на Алонсо. Мястото също е било определено – завой 17, тъй като в тази зона няма машини, които могат да отстранят автомобила от пистата.

Бриаторе и Саймъндс отричат обвиненията на бившия си служител, като допълват, че такава среща в действителност е имало, но предложението за катастрофата е било на Пикет. Именно това гласи официалният документ, който ръководителите на Renault са изпратили на ФИА.

Друга интересна подробност около случая в Сингапур е, че ФИА е получила информацията за планирания инцидент на 26 юли, последният ден на Пикет в екипа на Renault. Неговият баща, трикратният световен шампион Нелсън Пикет, се е обадил на Макс Мозли и му е предоставил информация от кухнята. Впоследствие, на 30 юли, Пикет младши е представил случая на ФИА, като в Париж са присъствали и представители на следователска агенция Quest. След признанията на Нелсиньо тримата стюарди от Гран при на Сингапур, както и двама външни следователи от Quest, са потеглили към Белгия, за да разпитат представителите на Renault.

Вероятно и самият Фернандо Алонсо не е бил наясно с целия план на Пикет, Саймъндс и Бриаторе. Състезателните инженери също не са били информирани, като един от тях дори е попитал бразилецът какво точно се е случило при инцидента.

Някои косвени доказателства също сочат, че става дума за планирана катастрофа. От телеметрията на Пикет става ясно, че той не е върнал газта в момента, когато е изгубил контрола над своя автомобил. Същевременно Саймъндс е настоявал Алонсо да влезе в бокса по време на дванайсетата обиколка, една по-рано от първоначално предвидената стратегия.

Ако ФИА докаже вината на Renault и Пикет, санкциите и за двете страни може да са изключително тежки и дори да се стигне до изключване от шампионата. С оглед на настоящата ситуация във Формула 1 обаче солидната глоба е много по-вероятен сценарий.

Коментари
comments powered by Disqus