Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Служителите на Opel изучават конструиране чрез игри

09.12.2014 14:46
Туит
Служителите на Opel изучават конструиране чрез игри

Системата се тества и ще бъде въведена през 2015 година

•    Проектът VISTRA: виртуално обучение за нови операционни процедури в завода
•    Повече гъвкавост и ефективност благодарение на използването на технологии от игрите
•    Системата се тества и ще бъде въведена през 2015 година


Игровата конзола Wii безспорно е просто детска играчка, но на нея се радват и много възрастни. Милиони хора по света използват контролера с вградени сензори за движение, за да играят футбол или да реализират различни функции пред телевизора. Сега обаче Opel пренася игровите конзоли в реалния свят. В бъдеще  работниците в производството ще подготвят нови задачи за сглобяване на елементи от автомобила с помощта на контролера Wii и камерата Microsoft Kinect. И двете са бързи и ефективни устройства. 

Примерно, от какви части се нуждая за монтажа на една въздушна възглавница? Как изглеждат те, къде се монтират и в каква последователност да се инсталират? Въпроси като тези се задават по време на виртуалното обучение. На тази база инструментите за сглобяване и отделните части се появяват на големия екран. Потребителят стои директно срещу екрана и може да се движи във всички посоки. Камерата го следва и повтаря движенията му на дисплея. Операторът може да избере съответната част чрез натискането на Wii бутон и след това да я премести до нужната позиция. Задачата е постигната, когато всички части са разположени в точните позиции – точно като в компютърна игра.

“Искаме да разполагаме със система позволяваща на служителите виртуални тренировки в позната среда,” отбелязва Франк Арлт, водещ изследователския проект VISTRA (Virtual Simulation and Training of Assembly and Service Processes in Digital Factories, виртуална симулация и обучение в процесите на сглобяване и сервизиране в дигиталните заводи) в Opel. Автомобилната компания инициира спонсорирания от Европейския Съюз проект преди три години и оттогава в Рюселсхайм се изследва и разработва следващото поколение виртуално обучение. Системата VISTRA ще се въведе в практическа употреба от 2015 година.

Освен Opel, шест други развойни и индустриални предприятия от Германия, Швеция, Англия и Дания са ангажирани в изследователския проект на ЕС. Като цяло десет служители на Opel работят по проекта заедно с 40 експерти от външни партньори.

Виртуалните решения за обучение вече съществуват, но Арлт подчертава: “Техният основен проблем е, че на практика забравят потребителя. Седящият пред компютъра с мишка и клавиатура човек не е достатъчно близо до реалността.”

Виртуалното обучение има много предимства. То е по-бързо, по-евтино и по-гъвкаво от обучението с възпроизвеждани хардуерни прототипи. Първоначалните оценки на  VISTRA разкриват, че хората обучавани с виртуални системи правят по-малко грешки (снижаване с 40%) от тези обучавани изцяло върху прототипи. Служителите се чувстват по-сигурни, когато имат работа с отделни части и са по-бързи. 

Освен това, персонализираното обучение гарантира, че всеки участник научава точните стъпки на процедурите, които той/тя ще използва по време на сглобяването на автомобила. В допълнение няколко човека могат да използват системата едновременно, а оборудването е леко и гъвкаво. На практика то лесно се побира в обикновен куфар. И на последно място, но не и по значение то е забавно.

Екипът на VISTRA в момента изследва ефективността на програмата в актуалната последователност от процеси и как може да бъде интегрирана в тях. Независимо от всички предимства, новата виртуална система няма да замени напълно работата с реални прототипи. Вместо това тя ще допълва сегашната система.

Коментари
comments powered by Disqus