Концепцията на този автомобил продължава да бъде единствена по рода си и поради това Mercedes много държат на своя градски мъник. От април започват продажбите на втората генерация Smart Fortwo, който е станал по-голям, по-мощен и по-комфортен от своя предшественик.
На дължина наследникът на Smart Fortwo е пораснал с почти 20 сантиметра. Само че едва ли ще се намери наблюдател, който да предположи такова нещо... всъщност, за повечето хора представлява истинска трудност да различат новото поколение на модела от старото. Единствено когато двата автомобила застанат един до друг, проличават по-полегатото челно стъкло, по-различният ъгъл, под който пада предницата, както и по-малките размери на Tridion-клетката.
Останалите промени, като наличието на четири вместо шест стоп-светлини и завъртяните на 90 градуса дръжки на вратите могат да бъдат разпознати единствено от абсолютните маниаци на марката Smart. Които вероятно не са малко, все пак от първата генерация са продадени 770 000 екземпляра...
Динамиката е станала чувствително по-добра
Който иска да докаже чрез Fortwo, че един миниатюрен автомобил като този може да се движи значително по-бързо, отколкото изглежда, има сериозни аргументи в своя защита в лицето на гамата от четири по-мощни отпреди двигателя. Smart разработиха в сътрудничество с Mitsubishi напълно нов еднолитров трицилиндров двигател, който в топверсията е снабден с турбокомпресор, разполага с 84 к. с. и гарантира голям брой изумени погледи по светофарите. Под акомпанимента на мощен звук, напомнящ на професионален сешоар например, мъникът се ускорява от място до 100 км/ч за едва 11 секунди. Атмосферните варианти също се представят добре – изпреварванията по междуградските пътища вече не представляват проблем и няма опасност да доведат до преждевременното побеляване на косите на водачите зад волана, дори дългите преходи по магистрала вече не изглеждат като наказание.
За всички бензинови варианти, досегашната граница от 135 км/ч е преместена с 10 км/ч нагоре. Независимо от добрата динамика и увеличеното общо тегло, новите алуминиеви двигатели са по-икономични, отколкото своите предшественици. Разполагащият с 45 к. с. 0,8-литров турбодизел от своя страна дори изгаря едва 90 грама въглероден диоксид на километър. Филтър за сажди обаче ще се предлага чак от 2008 година.
Още в края на 2007 година пък ще се появи версия на Fortwo със 71 к. с. и стартер-генератор (Microhybrid), а за любителите на екстремното, в Женева за пръв път ще бъдат представени вариантите на Brabus.