Daimler ще направи серия от промени по smart fortwo от моделната 2011 г. Фейслифтът на втората генерация ще може да се похвали с по-нисък разход и нива на вредни емисии под 100 г/км.
Тези промени по smart са предшественик на изцяло новата трета генерация, която в момента Daimler и Renault разработват. Нейната поява е планирана за 2013 г.
Обновеният smart fortwo се различава от настоящия модел по LED дневните светлини, 15-цоловите колела (три разновидности), новото зелено матово покритие, добавено към досегашната палитрата от шест цвята, както и по радиаторната решетка и корпуси на огледалата, решени в цвета на каросерията.
В салона ви очакват нови контролни уреди, 16,5 сантиметров тъчскрийн дисплей на мултимедийната и навигационна система, USB и линеен вход, както и iPhone интерфейс. Осемканалната съраунд аудиосистемата (8 х 40 Вт) е опционална. В списъка с екстрите, които се предлагат срещу допълнително заплащане, са триспицовият волан, LED подсветката в салона и централната конзола с допълнително отделение за багаж.
Силовият тракт също е обновен. Софтуерът на еднолитровия трицилиндров мотор на Mitsubishi е препрограмиран, а изпускателната система е оптимизирана, в резултат на което разходът и на двата „меки“ хибрида (45 кВт и 52 кВт) е сведен до 4,2 литра при 97 г/км емисии CO2. Моделът с 62 кВт се нуждае от 4,9 литра при 114 г/км CO2, а BRABUS версията отделя само 119 г/км CO2, въпреки че максималната мощност е нараснала от 72 на 75 кВт. Естествено, рекордьор е дизелът (799 куб. см.), който със своите скромни 40 кВт се ограничава с 86 г/км CO2.
smart fortwo от моделната 2011 г. ще бъде представен на автосалона в Париж през октомври.