Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Сменят шасито на Хайдфелд заради инцидента в Унгария

04.08.2011 14:24
Туит

Екипът на Renault бе принуден да се откаже от по-нататъшното използване на шасито на Ник Хайдфелд, след като то се запали по време на унгарската Гран при.

Когато Хайдфелд напусна боксовете след първото си спиране, от неговия автомобил започна да излиза сериозно количество дим, който моментално се превърна в пламъци. За щастие германецът успя да паркира на изхода на питлейна и да се измъкне от кокпита преди те да обхванат целия болид. Въпреки бързата намеса на маршалите, повредите по шасито на Хайдфелд са прекалено сериозни и то няма как да се използва отново, обяснява техническият директор на Renault Джеймс Алисън.

„Това бе един твърде неприятен инцидент, който е и причината да отпишем това шаси“, коментира Алисън. „Ще вземем необходимите мерки, за да предотвратим евентуалното му повторение и да се подсигурим, че бутилката със сгъстен въздух няма да прегрее отново. Обсъждаме с ФИА случилото се и ще предоставим пълен доклад за инцидента, включително и относно действията, които ще вземем, за да не се повтаря.“

Проучването на Renault сочи, че леката експлозия, която последва запалването на болида, е резултат от прегрялата бутилка сгъстен въздух, която се използва за контрола на клапаните на двигателя. Причината за пламъците пък е комплексна.

„Както при повечето подобни инциденти, няколко фактора са отговорни за запалването на автомобила на Ник в Унгария“, продължава Алисън. „На първо място използвахме по-различна карта на двигателя в квалификациите, поради което изгорелите газове бяха малко по-горещи от нормалното. Смятаме, че това е причината за покачването на температурата, която е довела и до спукването на изпускателната тръба. В обиколките преди питстопа пукнатината се е уголемила, което не бе отчетено при нас. Това ни кара да вярваме, че тя се е появила там, където е разположен температурният датчик. Смятаме, че когато Ник е влязъл в бокса, неговата изпускателна система вече е била частично разрушена.“

„Питстопът отне повече време от нормалното, двигателят остана на по-високи обороти за 6,3 секунди, докато смяната на гумите бъде завършена. При тези условия в изпускателната система попада много голямо количество гориво и температурата се покачва със 100 градуса за секунда. Това е било напълно достатъчно, за да съсипе тотално тръбата и впоследствие автомобилът да се запали“, завършва Алисън.

Това не е първият подобен инцидент с участието на Ник Хайдфелд тази година. По време на третата свободна тренировка за Гран при на Испания неговият автомобил се запали по идентичен начин, но последиците бяха значително по-леки.

Коментари
comments powered by Disqus