Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Смяна на гумите за под 2 секунди!

08.03.2010 10:06 1
1
2571869790
Туит

Забраната за дозареждане с гориво през този сезон връща един позабравен през последните години елемент на съревнование между отборите във Формула 1 – бързата смяна на гуми.

До края на миналия сезон механиците, сменящи гумите на автомобила, зависеха от бързината, с която горивото се наливаше в резервоара на болида. Така на тях не им се налагаше да са особено бързи, освен ако някой тим не бе избрал по-необичайна стратегия с повече и по-бързи спирания в бокса.

От този сезон нещата се променят и ще си припомним времето, когато бързата работа на "гумените" механици или пък тяхна грешка решаваше неведнъж изхода от състезанията. В последните години, преди дозареждането с гориво в началото на 90-те през миналия век отново да бъде разрешено, най-бърз в смяната на гумите бе екипът на Williams, който обслужваше своите пилоти за около 4,2-4,5 сек.

По време на тестовете в Испания през февруари видяхме, че отново механиците на сър Франк Уилямс са изключително бързи и успяват да сменят четирите колела на автомобила за около 3,5 сек. Пред британския вестник Mirror шефът на Red Bull Кристиан Хорнър заяви, че е напълно възможно най-бързите спирания в бокса да са за време от около 2 сек. Според него, рекордът на тима, който ръководи в момента е 1,8 сек.

„Смяната на гуми при нас продължава около 2 секунди, което е светкавично”, обяснява Хорнър за своя екип от 18 механици, които обслужват автомобила по време на спиранията в бокса.

Една от тайните на бързината на механиците е специалната тренировъчна програма, на която са били подложени.

„Момчетата ни тренираха усилено през цялата зима. Имат по две занимания във фитнес залата на ден от ноември. През това време стопиха доста килограми и сега са във върховна форма. Винаги сме били бързи в обслужването на автомобила, но сега подходихме научно към подобряване на показателите ни и бързината ни е налице”, обясни причините за светкавичната смяна на гумите на болидите на Red Bull Хорнър.

Разбира се, дали това е така, ще разберем тази неделя, когато е първото състезание за новия сезон във Формула 1 – Гран при на Бахрейн.

Коментари

nunu
save the robots :)

comments powered by Disqus