Световният шампион за 2003 година е отказал офертата на Courage-Oreca за пълна програма в сериите „Льо Ман” през 2009 година, включително и участие в „24-те часа на Льо Ман”, за да се фокусира изцяло върху световния рали шампионат.
След оттеглянето на Subaru от WRC Солберг започна да търси всевъзможни начини да продължи кариерата си, дори тества за екипа на Oreca, който се състезава в „Льо Ман”. Ръководството на тима е харесало норвежеца и му е отправило оферта за пълна програма през 2009 година, но Петер е отказал предложението с идеята да се концентира изцяло върху частния си тим в Световния рали шампионат.„Трябваше да взема едно наистина трудно решение”, обяснява бившият заводски пилот. „Нямах достатъчно тестове и щях да имам проблеми с адаптацията към „Льо Ман”. Така стояха нещата. Времето, прекарано в кокпита на Oreca, ми хареса, но удоволствието, което ми дава рали спортът, е не по-малко. Все още не съм си свършил работата във WRC. Не е изключено да стартирам в някои от кръговете на сериите „Льо Ман”, но да видим как ще се развият нещата”.
И все пак Солберг се пробва отново на писта, след като получи покана да кара един от автомобилите на Михаел Шумахер, с които седемкратният шампион се е състезавал във Формула 1 през 2005 година. Норвежецът обаче направи само четири обиколки на „Фиорано”, тъй като повреда в скоростната кутия сложи преждевременно край на програмата му.
„Надявам се, че ще имам и друга възможност, но и след четири обиколки вече си бях дал отговор на много от въпросите”, коментира Солберг. „Ускорението при първите четири предавки е просто невероятно, а и продължава да се усеща при пета, шеста и седма. Трябваше ми съвсем малко, за да се почувствам комфортно и да започна да спирам почти толкова късно, колкото тестовите пилоти, както и да поддържам добра линия. По време на четвъртата обиколка достигнахме максимална скорост от 296,8 км/ч – беше невероятно.”
Само след броени часове Петер Солберг ще стартира на рали „Португалия”, четвърти кръг от световния шампионат. Въпреки че се състезава с частен Citroen Xsara WRC, чието шаси е произведено през 2001 година, норвежецът демонстрира удивителна скорост и се пребори за подиума в Кипър преди три седмици.