Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Солберг: Мечтата ми е отново да карам за заводски тим!

22.04.2009 16:46
Туит

Норвежецът има амбиции да завърши трети в шампионата на пилотите този сезон, въпреки че след оттеглянето на Subaru се състезава с частен Citroen Xsara WRC, произведен през далечната 2001 година.

Петер е последният шампион във WRC преди ерата Льоб. През 2003 година норвежецът измъкна световната титла от Себ, след като го изпревари с една точка в крайното класиране. В рамките на следващите два сезона Солберг спечели общо осем победи, но остана в сянката на французина. Проблемите за него и екипа на Subaru обаче тепърва предстояха.

През 2006 година подготвеният от Prodrive Impreza WRC изоставаше драстично от заводските машини на Ford и поддържаната от Kronos шампионска Xsara, което остави Петер на шеста позиция в крайното класиране. Нито през 2007-а, нито през 2008-а Subaru можа да навакса изоставането си, което е една от причините японския тим да се оттегли от WRC в края на миналата година.

Въпреки отказа на Subaru да поддържа заводски тим, Солберг не се отказа от световния шампионат. Петер пропусна първия кръг за сезон 2009 – рали „Ирландия“, но стартира в Норвегия като частен пилот. Застаряващият Xsara WRC, спецификация 2005 година, го изведе на престижната шеста позиция. Последва подиум в Кипър и четвърто място в Португалия, с които Петер доказа, че има напълно реален шанс за място в челната тройка в края на годината.

„Мечтата ми е отново да карам за заводски тим, това е най-важното, но ако е невъзможно, имам една друго желание – да се боря за третото място в шампионата на пилотите“, коментира Солберг за официалния сайт на WRC.

На последното състезание в Португалия Петер отново доказа, че е най-бързият частен пилот и че може да се бори с много от заводските представители въпреки достолепната възраст на неговия Citroen Xsara WRC.

„Имахме някои проблеми в Португалия и загубихме доста време, но въпреки това бяхме близо до Дани Сордо. По принцип е почти невъзможно да се конкурирам със заводските пилоти, но ще продължавам да се опитвам.“

На два пъти през последния месец Солберг трябваше да се бори и с вирусна инфекция, но за предстоящия старт в Аржентина норвежецът обещава да е в отлично здравословно състояние. Това обаче далеч не се отнася за неговия автомобил.

„Citroen отговаря за двигателя, така че зависи изцяло от тях каква помощ ще ми окажат при настройките за високата надморска височина, на която се карат етапите“, обяснява Петер. „Това е бързо състезание, така че се надявам да има кал, мъгла, въобще всичко, което да намали средната скорост. Целта ми е да се боря за третото място на всяко състезание. Ако нямам такива амбиции, какъв е смисълът въобще да се състезавам.“

Коментари
comments powered by Disqus