Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Sottozero Ice атакува заледените отсечки

05.02.2008 10:02
Туит

Рали „Швеция“, единственият старт на сняг в календара на Световния рали шампионат за сезон 2008, отбелязва дебюта на новата гума на Pirelli - Sottozero Ice.

За разлика от минали години, когато отборите имаха право да избират между гуми с различна шарка на протектора, различни каучукови смеси и сами да определят дължината на шиповете, през тази в Швеция ще бъде разрешено използването само на една разновидност - Sottozero Ice с размери 145/85 R16.

В протектора на новата контролирана гума по време на процеса на вулканизация са интегрирани 400 волфрамови шипа, чиято дължина е 2 сантиметра. Седемте милиметра, които се подават над повърхността на гумата, се забиват върху леденото покритие на трасето и осигуряват нужното сцепление.

„Това е твърде специфичен продукт, но всички заводски отбори имаха възможност да тестват качествата му и останаха доволни от сцеплението, което генерира“, коментира Марио Изола, мениджър в отдел „Рали“ на Pirelli. „Колкото повече е снегът, толкова по-ефективни ще бъдат гумите.“

Въпреки липсата на „мус“ система, чиято употреба ФИА забрани след края на сезон 2007, Sottozero Ice демонстрира отлична надеждност. Доказателство за това са тестовете, които отборите проведоха в Швеция в началото на годината, допълва Изола. Според представителя на Pirelli спуканите гуми ще бъдат по скоро изключение по време на предстоящия старт.

През 2009 година италианският производител ще предлага единствено 15-цолова версия на продукта, като целта е да се ограничи броят джанти, използвани от пилотите през сезона. По настоящем гумите са: 18 цола за асфалт, 16 цола за сняг и 15 цола за макадам. Догодина обаче ще са налични само два размера (18 и 15 цола).

Коментари
comments powered by Disqus