Тази година бе белязана и от рекорден брой отсъстващи производители
Да преминеш над един милион посетители: изданието 2016 на автомобилното изложение в Париж все още може да се похвали, че премина тази символична бариера. Което, разбира се, не е достатъчно, за да засенчи забележителния спад на посещаемостта, отбелязват наблюдателите.
Крайният резултат: 1 072 697 посетители са преминали покрай експозициите на многобройните изложители : на пръв поглед салонът в Париж може да се гордее с репутацията си. Само че това представлява спад на посещаемостта с 14% в сравнение с изданието от 2014 г., което бе посетено от 1 253 513 души.
В същото време организаторите държат да подчертаят, че всички събития в страната след атентатите от 13 ноември 2015 г. са намалели от 15 до 30% . За сметка на това новите поръчки и установените контакти в дните на изложението са се увеличили с 50% на много от щандове, докато доволните посетители са малко повече, отколкото през 2014 г.: 93% вместо 92%. Трябва да се отбележи и факта, че 45% от посетителите идват от провинцията срещу само 40% през 2014 г. И най-вече, организаторите изтъкват 140-те премиери, или с 35% повече, отколкото през 2014 г. Тази година бе белязана и от рекорден брой отсъстващи производители. Което несъмнено също оказва силно влияние върху този значителен спад на посещаемостта