Производството на модела с богата традиция ще приключи през януари 2024 г. Наследник не е обявен. Но името ще продължи да живее.
Слуховете за края на серията Camaro в Chevrolet се носят от средата на 2019 г. През март 2023 г. автомобилният концерн GM потвърди, че дългата традиция на масъл карс ще приключи с шестото поколение на модела. Ако все още искате Camaro, трябва да побързате до началото на моделната 2024 година. Производството на Camaro в Lansing Grand River Assembly Plant в Мичиган ще приключи през януари 2024 г.
Chevrolet Camaro Sport Coupe (1967)
Camaro SS 350 Convertible (1969). От самото начало се предлага и открита версия.
Прощален пакет за Camaro
Chevrolet обаче има намерение да отпразнува подобаващо сбогуването с Camaro. Обявен е пакет Collector's Edition, който ще може да се поръча за Camaro RS и SS от моделната 2024 г., както и за ограничен брой автомобили с оборудване ZL1. Прощалният пакет се предлага само на пазара в Северна Америка. С други думи: само клиенти в САЩ и Канада могат да участват в поръчките. Тиражът, който очаква въпросните купувачи, ще бъде обявен чак през лятото на 2023 г. Първите тийзър изображения (вижте началото на галерията) показват различни нови аеродинамични елементи и нови джанти. Освен това пакетът ще цитира името Panther, под което навремето е разработен първият Camaro. Не се очаква обаче повече мощност за осемцилиндровия мотор.
Второ поколение: Chevrolet Camaro Type LT (1973).
С края на Chevrolet Camaro след шест моделни поколения историята на Camaro все още не е приключила, твърди вицепрезидентът на Chevrolet Скот Бел. „Въпреки че днес не обявяваме непосредствен наследник, бъдете сигурни, че това не е краят на Camaro.“ Инсайдери предполагат, че и Camaro ще се завърне под формата на електрически автомобил – подобно на онова, което Chrysler вече обяви за моделите Dodge Challenger и Charger.
Трето поколение: на предан план Chevrolet Camaro Z28 (1984), на заден – модел от 1982 г.
Твърде малко продажби
През 2018 г. Camaro е на трето място по продажби на масъл карс в САЩ с 51 000 бройки – след Ford Mustang и Dodge Challenger. Фейслифтът за 2019 г. не беше добре приет от феновете, така че бяха спешно необходими няколко спешни промени за моделната 2020 година. Но дори и с тях Camaro продължава да изостава от продажбите на Ford Mustang и Dodge Challenger.
Chevrolet Camaro Z28 (четвърто поколение, 1993) като Indy 500 Pace Car.
Camaro слиза от поточните линии като купе и кабриолет от 1967 до 2002 г. в няколко моделни поколения. След това имаше прекъсване, което продължи до 2009 г., а през 2010 г. последва ново начало – и то доста успешно. Но Camaro не можа да достигне успехите на Mustang. Във Ford изобщо не мислят за спиране на Mustang и работят усилено върху по-нататъшното му развитие.
След няколкогодишна пауза през 2009 г. Camaro се завърна като пето поколение (на снимката), от 2015 г. на пазара е шестото.
Dodge обаче също удари спирачките на своите масъл карс Challenger и Charger. И двата модела няма да се предлагат с двигатели с вътрешно горене. При тях бъдещето е в електрическите варианти. Chevrolet би желал да спечели предимство в сегмента на спортните автомобили с новия Corvette с централно разположен двигател, който се приема добре от клиентите.
В галерията показваме тийзър изображения от прощалното издание, както и снимки на последното и на предишни поколения Camaro.