Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Спират Dodge Viper през 2017. Дали ще има наследник

14.01.2016 11:51
Туит

Серджо Маркионе даде малка надежда за възраждане на суперспортния автомобил

Fiat Chrysler замразява Dodge Viper през 2017 г. Но шефът на концерна Серджо Маркионе оставя задната врата отворена. На автомобилното изложение в Детройт тези дни той подсказа евентуален наследник на суперспортния автомобил.

Dodge Viper не се котира добре, както биха желали. Именно затова концернът Fiat-Chrysler Automobiles (FCA) решава да предприеме радикална стъпка. Суперспортният автомобил с V10 ще бъде претопен  през 2017. Лоши новини за всички фенове на американските автомобили с V10 атмосферен двигател и 649 к.с.

Новият Viper върху модерна платформа

Разбира се, отново има малка искрица надежда. Изпълнителният директор на FCA Серджо Маркионе даде надежда на автомобилното изложение в Детройт 2016 за  възраждане на суперспортния автомобил. При всички случаи обаче не и с двигател V10. Това напълно е изключено, в замяна на това върху съвременна платформа. "Viper беше приятелска услуга", така списанието Automobile цитира Маркионе. "Предвид развитието на платформата в рамките на марката има шанс да се роди нов Viper. Предстои само да решим, дали това ще се случи навреме."

Компанията ще обяви края на Viper през 2017. Това значи, че решението за законен наследник трябва да бъде взето своевременно, за да може точно за 25-годишния юбилей на Viper да бъде обявен наследник. За платформа за новия Viper ще послужи новата архитектура със задно задвижване на FCA, върху която е изградена новата Giulia, както и предстоящите Dodge Charger и Challenger. 

Viper надушва конкуренцията

През 2013 г. Chrysler възроди с Fiat суперспортиста Viper. Технически преработеният като SRT Viper тръгна на лов на клиенти, като планираните годишни продажби трябваше да възлизат на около 1600 автомобила.

През дебютната 2013 Chrysler 591 SRT Viper  се продаваше добре да се продава, въпреки това през първите два месеца на 2014 продажбите възлязоха на  само 91 автомобила. В резултат на слабите продажби на струващият 100 000 долара състезател линиите за  производство в Conner Avenue в Детройт бяха спрени поетапно от 14 април до 23 юни 2014. През цялата 2014 продажбите на Viper стигнаха до 760 екземпляра по целия свят.

Viper никога не е бил масов продукт, заявиха от Chrysler, съвсем нормално е да има такива колебания в търсенето. През целия 20-годишен производствен цикъл на Viper са произведени общо само 29 000 копия. Пазарните анализатори обаче ясно диагностицират причината в спада на търсенето, а именно конкуренцията на новия Chevrolet Corvette, който се предлага със същата мощност и определено по-ниска цена. Освен него на пазара дебнат конкуренти в лицето на Ford Mustang Shelby Super Snake и Dodge Challenger Hellcat.

Коментари
comments powered by Disqus