Вече са продадени близо 1000 електромобила в Германия, Швейцария, Холандия и Норвегия
Opel отдавна спря продажбите на Ampera-e и сега не е в състояние да прави доставки: в Германия електрическият автомобил дори не може да бъде поръчан в момента.
Ampera-e не може да бъде доставена
Opel спря възможността за за резервиране на Ampera-e. Производителят е написал на уебсайта си: "Поради голямото търсене понастоящем не можем да приемем други резервации." Колко са клиентите, които вече са платили 1000 евро за предварителната поръчка, Opel не отговаря на това питане. Дори няма информация за планирания брой автомобили. Всъщност, според Opel обаче "ще продължава да има още автомобили".
Очаква се продажбите да продължат през 2018
Продажбите ще продължат 2018 и 2019: "Колата няма да бъде спряна", обясняват от Opel. От януари до септември в Германия са регистрирани 104 нови Ampera-e. Това включва и демонстрационните автомобили на 44-те агенти и автомобили от флотилията на Opel. През същия този период, Федералната служба за регистрация на моторните превозни средства е вписала 679 Nissan Leaf, 3543 Renault Zoe и 2987 BMW i3 (нови регистрации от януари до септември 2017).
По информация на electrive.net в Норвегия са регистрирани 942 Ampera-e. Продажбите там стартираха през май. Самата компания Opel официално съобщи за "около 1000" Ampera-e, които досега са били продадени в Германия, Швейцария, Холандия и Норвегия.
Трудности по доставките още през май
Още през май Frankfurter Allgemeinen Sonntagszeitung ("Франкфуртер алгемайне Зонтагсцайтунг“) съобщи за трудности по доставките. Който е направил поръчка през пролетта на 2017, ще трябва да получи своята Ampera-e не по-рано от 2018 или дори през 2019. Освен това малкият електрически автомобил няма да се предлага от всеки дилър на Opel, а само при един от 44-те агенти в Германия. Според изказване на търговците агентите ще получат общо 400 автомобила. Но дори и тази цифра е твърде голяма, говори се за 100 автомобила.
При запитване Opel дава същия отговор, както през април: В Германия електрическият автомобил ще се продава от 44 партньори на Opel, които са обучени да дават консултации и да извършват обслужване. First Edition на Ampera-e може да бъде купен само от комиисионерските агенции, предимно само на лизинг. Освен това, по вътрешна информация, „Opel пуска следващите седмици онлайн система за резервация, където клиентите ще могат сами да заявят електромобила”. А от юни 2017 Ampera-e е на разположение за тест драйв при определени дилъри. Големите клиенти могат да си поръчват директно от Opel.
Opel все още не е обявил бройката на автомобилите, които ще бъдат доставени в Германия или в Европа. Дали в момента се водят преговори за повече екземпляри Opel също не желае да коментира, както и да отговори на въпроса дали Ampera-e е доходоносна.
Издържа ли батерията от Гьорлиц до Аахен
Официално батерията на Opel Ampera-e има пробег от 520 км, при всички случаи карайки на икономичния нов европейски цикъл на движение (NEFZ). Според по-реалистичния WLTP електрическият автомобил ще може да изминава 380 километра с едно зареждане на мощната 60 кВтч батерията. 750-километровият маршрут от Гьорлиц до Аахен всъщност е прекалено далеч, за да се справи с едно зареждане на батерията. Александър Блох и Алберт Кьонигсхаузен от Vox Auto Mobil все пак са го изпробвали и почти са успели.
745,9 километра с едно зареждане на батерията
При средна скорост от 40 до 50 км/ч екипът се спусна по селските пътища от най-източния град на Германия почти до табелата на Аахен. В крайна сметка липсваха 20 километра – това отговаря точно на отклонението, което екипът трябваше да предприеме поради строителни дейности. В края на краищата, когато батерията се изпразни, километражът показваше 745,9 километра.
Продажбите стартираха най-напред в Норвегия
Продажбите на Ampera-e стартираха най-напред в Норвегия, цената на автомобила там възлиза на 33,416 евро. От декември 2016 досега Opel е успял да привлече повече от 4000 заявки. В Германия Ampera-e се продава от есента и струва 39330 евро, а след приспадане на премията за околната среда от 4380 евро (2000 евро от държавата, 2000 евро от Opel, 380 евро по-нисък размер на ДДС) цената за клиента става 34950 евро.
За първите клиенти на Ampera-e, Opel предлага лимитираното издание First Edition. Напълно оборудваният модел е боядисан в цвят металик, предна камера с определяне на дистанцията и разпознаване на пътни знаци. Освен това на борда има и камера за задно виждане, включително асистент за следване лентата на движение, асистент за движение на заден ход и автоматично паркиране. Към това се присъединяват и коженият салон с отопляем волан, отопляеми седалки отпред и отзад, 17-цолови алуминиеви джанти. IntelliLink-e-ифотеймънт система, а Opel OnStar гарантира комуникацията, а музикалната уредба Bose-Sound спомага за доброто настроение. Opel Ampera-e First Edition струва 44 060 евро, след приспадане на валидната до 30 юни 2019 премия за опазване на околната среда, крайната цена става 39 680 евро.
Само избрани търговци ще продават Ampera-e
Ampera-e е плод на съвместната разработка с Chevrolet Bolt, който вече е на пазара в САЩ и за него GM дава реален пробег от 383 км (след признатите EPA- цикли, които не допускат рекупериране).
Само едно сравнение, BMW i3 след ъпдейтване на батерията на 30 кВтч, според NEFZ реализира пробег от 300 км. Според VW след актуализацията през пролетта e-Golf има същия пробег. Когато Opel стъпи на пазара през есента, той предлага автономен пробег от 520 км.
380 км действителен пробег
С повече от 380 км пробег в реални условия се нарежда дългият 4,17 метра Opel сред стандартните електрически автомобили. Особено след като в края на 2017, по информация на федералното правителство заработят 400-те станции за бързо зареждане, тогава той ще бъде в състояние за 30 минути да се зареди и ще може да измине още 150 километра.
За пълното зареждане на 60 кВтч батерия вероятно ще бъде необходима повече време. Разбира се, не могат да се очакват някакви кой знае какви постижения на мощността: електрическият мотор осигурява 360 Нм и 204 к.с. Мъникът ускорява от нула до 50 км/ тежащият около 1,6 т електрически Opel в рамките на 3.2 секунди, а междинният спринт от 80 до 120 приключва само след 4,5 секунди. Времето за стандартния спринт е 7,3 секунди. Максималната скорост обаче е ограничена до 150 км/ч.
На пасажерите на Ampera-e не липсва пространство. Със своите 4,17 метра Ampera-е е с 18 см по-дълъг от i3. Неговата двойно по-голяма 60 кВтч батерия е намерила място на пода на возилото с 2,6 м пространството между осите, което осигурява не само относително балансирано разпределение на теглото от 46% към 54% , но също така и просторен интериор.
Тест драйв разкри завидно пространство
Благодарение на 1,59 м височина качването става по-лесно. Позиционирането на компактния Е-мотор в пода, осигурява достатъчно пространство и свобода на движенията. Главите и раменете също се радват на простор. Благодарение на високото положение на седалките, водачът се радва на добра видимост напред, докато страничната панорама е възпрепятствана от широката B и С колони и тясното задно стъкло.
Краката имат достатъчно свобода на движение, тъй като подът е плосък и централната конзола е тясна. Скоростният лост е изместен назад, тъй като не се налага често да се ползва, като се има предвид автоматичната система на електрическото задвижване. Също и жабката отзад добре пасва. iPad стои добре високо горе и може да се зарежда на място, разбира се, има и подвижна масичка за малки предмети. Волана е изключително удобен за управление.
Дигиталният инструментариум пред волана със светещо лого лесно се разчита, сензорният екран на централната конзола е доста стилен, докато пластмасата около него е по-малко. Под централния сензорен екран са разположени конвенционалните бутони и контролерите за климатика, които вече познаваме от Insignia.
Opel Ampera-e със завидно място за краката отзад
Отзад седалките за тримата пътници са разположени също доста високо, но независимо от това главите имат достатъчно въздух. Ако двама възрастни седнат на външните места, седящият в средата ще разполага с място подобно на средната седалка в икономична класа на самолет. Но в замяна на това, на пространството за краката би завидяла всяка авиокомпания по света. Дори 2-метровите пътници не трябва да се допират с гърба на предните седалки; те имат особено тънка конструкция, но пък благодарение на тапицерията на пружиниращата пластмасова основа, предлагат на пътниците комфортно пътуване. Много високите пътници само ще трябва леко да си наведат главата, когато слизат от автомобила.
Конструкцията на торсионната греда на задната ос позволява дълбочина в багажника и така той поема 381 литра. Подвижният под изравнява нивото с ръба на товарене и сгънатите задни седалки, след което двуместния E-Opel може да натовари 1270 литра. Покривалото на товарното пространство може да намери приложение при ветровито време. Но впечатлението за качеството е много по-добре, в сравнение с прототипа от Париж. Седалките изглежда са доста по-удобни, въпреки пружиниращите плочи на облегалките, кожата добре се вписва. Нашата демонстрационна кола имаше отопление дори на задната седалка.
Apple Carplay, Android Auto и 4x USB
Навигационна система липсва, защото серийната Intellilink инфотейнмънт система кореспондира със системите на смартфоните Apple Carplay и Android. Дали затова или поради доста често спохождащия ни проблем с паднала батерия на телефона, инженерите са предвидили отпред и отзад по два USB жака.
Бордовата мрежа позволява на Opel Onstar да направи спешни повиквания, като и осигурява достъп до интернет чрез Wi-Fi хотспот на седем устройства.
Ampera-e първоначално няма да има дигитално огледало за обратно виждане. Bolt системата от камери осигурява видимостта назад. Образът в Bolt системата се показва също и в огледалото за обратно виждане, допълнителни камери допълват образа и с изображенията на 360 градусовото наблюдение. Отпред Ampera-e осветява пътя с LED фарове.
Технически характеристики
Opel Ampera-e
Базова цена 39 330 евро
Външни размери: дължина x широчина x височина
4164 x 1854 x 1594 мм
Обем на багажника VDA от 381 до 1274 литра
Мощност
150 kW / 204 к.с., 360 Нм
Максимална скорост 150 км/ч