Виктор Мюлер, основател и директор компанията, обжалва фалита на фирмата си пред Апелационния съд
В края на декември 2014 г. компанията Spyker N.V. (заедно с дъщерното автомобилно подразделение) бе обявена във фалит. Ситуацията беше наистина достатъчно сложна. Да, фирмата беше много задлъжняла, искаше още един нов кредит от партньорите, което да й даде възможност да продължи да работи. Приключи и отлагането на изплащането на дълговете.
Виктор Мюлер, основател и директор компанията, нарече това крах, но, както се оказва , той не се примири със ситуацията: той обжалва фалита на фирмата си пред Апелационния съд в Лееварден. И на 29 януари спечели делото – съдът анулира фалита на фирмата.
През последните две години продажбите на компанията бяха равни на нула, в това число и служителите бяха съкратени, за да останат само няколко десетки. Но това не попречи на Spyker да се заеме с организиране на екскурзии из предприятието с разкази за това „как там всичко работи чудесно”.
Решението има обратна сила: фирмата не просто отново се оказва в предишната ситуация, тогава плащането по задълженията бяха замразени. Сега в юридически смисъл се счита, че фалит въобще не е имало. През следващите седмици Мюлер има намерение да се договори с кредиторите за реструктуриране на задълженията. Решението на съда отваря нови възможности за Spyker да получи нови кредити. Известно финансиране беше получено от спонсори дни след обявяването на фалита. Сега Мюлер има намерение да се възползва от втория шанс, като задължително пусне в серийно производство купето B6 Venator. То трябва да е по-евтино, отколкото днешния модел С8, като идеята е това да доведе да разширяване на клиентската аудитория и да донесе така желания приход.
Серийното производство на купето B6 Venator е от първостепенна задача за спасяване на фирмата.