Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Среднощен преврат в General Motors

02.12.2009 11:49
Туит
Среднощен преврат в General Motors

Бордът изненадващо уволни изпълнителния директор Фриц Хендерсън след едва осем месеца на поста.

Американският гигант General Motors изненадващо освободи изпълнителния си директор Фриц Хендерсън и сега за втори път в рамките на година си търси нов шеф.

Членовете на борда на директорите, начело с председателя му Ед Уитакър и Дейвид Бондърман от инвестиционната компания TPG, решиха, че корпорацията се нуждае от нов изпълнителен директор с оглед предстоящото публично предлагане на акции. "Не вярвам някой от тях сериозно да е смятал, че управлението на Хендерсън не е добро – коментира вътрешен човек пред The Financial Times. – Просто този борд е напълно безскрупулен".

Оттеглянето на Фриц Хендерсън идва само пет месеца след като GM излезе от банкрута, и осем месеца, след като той наследи уволнения по настояване на Белия дом Рик Уогънър. Този път обаче администрацията на президента Обама категорично отрича да има нещо общо с промените по върха в Детройт.

Публична тайна бе, че Хендерсън не се погажда добре с Уитакър – бивш шеф на телекомуникационния гигант AT&T, който бе назначен начело на борда именно от Обама. Най-острият конфликт между двамата е бил около съдбата на европейското поделение Opel – Хендерсън настояваше за продажбата му, а именно по настояване на Уитакър компанията се отказа от вече договорената сделка с Magna.

След обявяването на раздялата с Хендерсън председателят на борда призна, че под негово управление компанията "започна да набира инерция", но въпреки това "всички замесени страни се съгласиха, че е необходимо да се направят промени". Самият Уитакър ще поеме временно функциите на Хендерсън, докато бъде намерен нов директор.

За разлика от предшествениците си Уогънър и Хендерсън, Ед Уитакър не е "автомобилен човек", но това не е непременно лошо, ако се съди по добрите резултати, които отмъкнатият от авиационната индустрия Алън Мълали постига в конкурента Ford.

Коментари
comments powered by Disqus