Honda Accord е утвърден играч на световната автомобилна сцена, а осмото поколение се доказа като верен последовател на ценностите му. Нивото на оборудване Bulgarian Edition предлага на изгодна цена един зрял автомобил с атмосферен двигател, приготвен по класическа рецепта на Honda.
Accord Bulgarian Edition. Така се нарича едно от нивата на оборудване, с което дилърът на Honda в България в момента съблазнява потенциалните си клиенти. Доста изгодно предложение предвид факта, че на цена от 43 990 лв. получавате на практика високо ниво, в което липсват единствено кожената тапицерия и навигационната система. Последното бързо се забравя, тъй като вносителят ви подарява таблет с навигация.
На световната сцена моделът на Honda от средния клас отдавна се е утвърдил като един от главните играчи, а в Щатите неизменно е сред най-продаваните автомобили, като неведнъж е заемал и челната позиция. И осмото поколение на Accord не изневерява на традициите на марката със своя силно разпознаваем дизайн, високо ниво на надеждност и безукорни двигатели. Honda неизменно спазва самобитния си стилистичен характер, който й печели много фенове. Тези особености характеризират моделите от най-малкия Jazz до Accord и Legend и въпреки разликите в акцентите при версиите за различните части на света марката успява да запази своя уникален облик.
Чистото удоволствие от превключването на предавки
Всичко това важи с пълна сила и за европейската версия на осмото поколение на Accord с нейните източени и елегантни пропорции, излъчващи лекотата на чистите линии и повърхности. Тази лекота се изразява с онази динамика, характерна за ефективното и изчистено тяло на лекоатлетите без грам мазнина, като контрапункт на грубата и арогантна демонстрация на сила и тежки обеми. В Accord Bulgarian Edition можете да откриете точно тази чиста енергия, в която все още не е примесена самоцелната насоченост към даунсайзинг агрегати. Не че Honda не може да прави добри турбомашини, както показва спортната история на фирмата и не че не готви офанзива от даунсайзинг мотори, за които вече подробно ви разказахме. В актуалния Accord кипи неподправената и първична енергия на класическия за марката високооборотен атмосферен бензинов агрегат. Вече утвърденият двулитров R20А3 (виж карето по-долу) е високотехнологичен по свой начин, бързо достига работна температура и разполага с достатъчно еластичност в средния оборотен диапазон, въпреки че на хартия максималният въртящ момент от 192 Нм се постига при 4100 об./мин (виж карето). Липсата на високо налягане в цилиндрите е предпоставка за по-мека, плавна, балансирана и тиха работа. Въпреки че моторът е с четири, а не с шест цилиндъра, на празен ход шумът му почти не се усеща и това в голяма степен компенсира липсата на старт-стоп система, а дори и при режими на високи обороти, каквито той с удоволствие поема, до купето на достигат дразнещи слуха звуци. Конструкторите са се постарали да съобразят характеристиките на предавателната кутия с особеностите на мотора и дори пета и шеста предавка не са особено дълги. Вярно е, че желанието за по-динамично шофиране изисква малко по-често боравене с лоста на предавките, но то се превръща в особено приятно преживяване благодарение на балансираната подредба на предавателните числа и изключително прецизното превключване на късия лост. В това отношение инженерите от Honda могат да обучават много от колегите си, а удоволствието от този процес е толкова голямо, че напълно обезсмисля поръчването на автоматична предавателна кутия.
Отлични параметри по отношения на баланса между комфорт и динамика предлагат също кормилното управление и ходовата част – по често използваното изпитателно „трасе“ от площад „Македония” до кръстовището на Красно село върху неравна настилка, за която всеки изпитателен полигон може да мечтае, Honda Accord не показва и най-малки признаци на трополене и неприятно клатене, без при това да достига до прекомерно мека и комфортна настройка. Как въпросната ходова част ще се държи след по-дълъг пробег, можем само да предполагаме – но тъй като това поколение на Accord вече натрупа достатъчно години зад гърба си, съществува изобилно количество статистика относно надеждността на модела.
Надеждност и още нещо
Според изданието „Употребявани автомобили“ на auto motor und sport и Dekra осмото поколение на Accord запазва традиционните японски ценности като високо качество, надеждност и богато оборудване. На този фон странен остава фактът, че моделът не е често срещано явление по европейските шосета. Също толкова странно е, че повечето автомобили не се продават с иначе чудесния дизелов двигател 2.2 i-DTEC с варианти на мощност от 150 и 180 к.с. (вторият след април 2011 година), който впрочем е изключително икономичен. Вероятно заради натрупания с десетилетия положителен имидж на бензиновите мотори повечето клиенти избират агрегатите с двулитров (156 к.с.) и 2,4-литров (201 к.с.) работен обем. „Висококачествени материали, надеждното и прецизно сглобените в интериора; каросерията е здрава, издръжлива на усукване и защитена от корозия. В различните статистики за дефекти Accord се представя отлично“ – това можем да прочетем в докладите на Dekra за Accord, който получава и пет звезди в теста на EuroNCAP.
Текст: Георги Колев
ТЕХНИЧЕСКИ ДАННИ
Каросерия
Петместен седан, дължина x широчина x височина 4725 x 1840 x 1470 мм, междуосие 2705 мм, собствено тегло 1428 кг.
Ходова част
Независимо окачване, отпред с две триъгълни рамена на колело, винтови пружини и амортисьори, отзад независимо многораменно, с винтови пружини и телескопични амортисьори. Вътрешно вентилирани дискови спирачки отпред, дискови отзад, гуми 225/50 R 17.
Силово предаване
Предно предаване, 6-степенна механична трансмисия.
Двигател
Четирицилиндров редови бензинов мотор, работен обем 1997 см3, мощност 114 кВт (156 к.с.) при 6300 об./мин, максимален въртящ момент 192 Нм при 4100 об./мин.
Динамични характеристики
0 – 100 км/ч 9,4 сек
Макс. скорост 215 км/ч
Среден разход (ECE) бензин 95Н 6,9 л/100 км
Базова цена
Honda Accord Tourer Bulgarian Edition 43 990 лв.
Двигателят R20A: Контрапункт на даунсайзинга
Един разпределителен вал, i-VTEC за цикъл на Аткинсън
Двигателят R20A на Honda Accord на практика датира от 2006 година и е версия с удължен ход на 1,8-литровия R18A. Той е с един разпределителен вал (SOHC), което по никакъв начин не му пречи да задвижва 16 клапана и да използва система за променливо газоразпределение i-VTEC. Нещо повече – при комбинацията от i-VTEC и fly-by-wire управление на дроселовата клапа конструкторите на Honda са решили да използват гърбицата с по-голям ход и по-продължителна фаза на отваряне не при високи оборотни режими, а за реализация на икономичен режим на работа в по-използваните средни диапазони на натоварване и обороти. Как става това: Дроселовата клапа се задържа отворена по-широко, а всмукателният клапан остава отворен дълго след като буталото се насочва обратно нагоре в хода си пр, което част от гориво-въздушната смес се връща обратно във всмукателните колектори. На практика така инженерите реализират работа в ефективния цикъл на Аткинсън с намалени помпени загуби при най-често използваните режими, избягвайки недостатъците му при ниски обороти.
Двулитровият агрегат се е сдобил и с балансиращи валове, които са наложили промяна на конструкцията на блок-картера. Усилени са опорите на основните лагери поради по-голямото натоварване при по-дългия ход. Освен това R20A3 разполага и с всмукателни тръбопроводи с променлив контур с три степени, използвани в зависимост от оборотните режими и положението на дроселовата клапа. С тяхна помощ се постигат резонансни вълнови ефекти, така че точно пред всмукателните клапани да се оформят вълни с по-високо налягане, които да осигурят по-добро пълнене – важен фактор за машините с атмосферно пълнене. Дългият ход (диаметър на цилиндъра х ход на буталото 81,0 х 96,9 мм), за който стана дума, не само увеличава работния обем, но и позволява да се постигне по-висок въртящ момент при ниски и средни оборотни режими. Така въпреки че в общите представи, както и на фона на съвременните даунсайзинг агрегати (1.8 TFSI на Audi например достига максималната си мощност още при 4500 об./мин), това все пак е високооборотен двигател – максималната мощност от 156 к.с. се постига при 6300 об./мин, той не е такъв според представите на Honda и е ориентиран не толкова към високи нива на мощността, колкото към нейното плавното и равномерно разгръщане. Така двигателят разполага с почти 180 Нм при 2000 об./мин и около 160 Нм още при 1300 об./мин. Конструкторите са се стремили да компенсиран увеличеното от оборотите триене с намален натиск на буталните пръстени върху цилиндровите стени – това е улеснено от по-малкото налягане и съответно по-малкия натиск на газовете върху пръстените в сравнение с един турбомотор. Инженерите на Honda, които са майстори в областта на горивния процес, са го оптимизирали максимално, а за стабилно високо ниво на напрежението и по-добър контрол всяка свещ е оборудвана с отделна бобина върху нея.
nikito_blend
Лошото е че Акорда не се купува и затова от Хонда спират да го предлагат в Европа. Иначе е много хубав автомобил.