SRT Viper ще получи 8,4-литров V10, който генерира внушителните 640 к.с. и 813 Нм. Петата генерация на двуместния модел бе официално представена на автосалона в Ню Йорк.
Новият SRT Viper се различава съществено от своя предшественик благодарение на мащабните промени в предната част, новите биксенонови светлини, вдлъбнатия по средата покрив, масивните охладителни отвори на предните калници и изведените пред задните колела накрайници на изпускателната система. Значителни модификации са направени и в салона на модела, който прави впечатление с по-висококачествените материали, кожената тапицерия, спортните седалки на Sabelt, позиционирани с 20 мм по-близо до асфалта, аудио системата на Harman Kardon, дигиталните контролни уреди и 8,4-инчовия дисплей на Uconnect мултимедийната система.
Задвижването на SRT Viper е поверено на 8,4-литровия атмосферен V10, чиято изцяло алуминиева конструкция е допълнена със смукателни колектори от композитни материали, подсилени ковани бутала и клапани, алуминиев маховик, както и с нови катализатори за намаляване на обратното налягане. В резултат теглото му е намалено с повече от 11 килограма, а мощността - увеличена на 640 к.с., което е с 40 повече спрямо предшественика. Пиковата стойност на въртящия момент пък достига 813 Нм, което е рекордно постижение за атмосферен мотор според SRT.
Viper е преминал мащабна диета не само по отношение на двигателя. Тръбната стоманена рама е комбинирана с магнезиеви, алуминиеви, карбонови и пластмасови панели и елементи. В резултат теглото на базовия модел е сведено до 1521 кг, което е с 45 по-малко спрямо това на предшественика. Новото шаси пък гарантира с 50% по-висока торсионна устойчивост, за което съдейства и Х-образната разпъваща щанга за двигателния отсек. Промени има също в задното окачване, спирачната система на Brembo, електронната система за стабилност и тракшън контрол, както и в колелата (18 или 19 цола) с гуми на Pirelli.
Стандартният Viper ще може да се поръча с опционалния SRT Track пакет и GTS нивото на оборудване. При SRT Track екстрите са Pirelli P Zero Corsa гумите, електронната система за стабилност и тракшън контрол с четири различни режима на работа и „уникалните спирачки на Brembo”. GTS пък ще добави към тях тапицираното с естествена кожа табло и регулируемите директно от кокпита амортисьори Bilstein DampTronic.
Успоредно с представянето на новия Viper Chrysler обяви, че се връща в американските серии „Льо Ман” със заводски тим. Състезателният SRT Viper GTS-R е подготвен от Riley Technologies.
Анонимен
lichi si italiancite sa pipali tuk brembo sirachki ,zadnite stopove sa ot mazerati ,tozi e po-hubav ot stariq viper