Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

SsangYong Korando Sports: Един различен пикап

21.08.2014 05:55
Туит

Една интересна машина, която може да ви накара сериозно на преосмислите възгледите си за този тип возила

Ще бъда напълно откровен и ще започна с това, че никога не съм бил почитател на пикапите. Просто винаги съм смятал, че този тип превозни средства имат своето място на три основни поприща: в земеделието, в различни специализирани служби, или при хора, които имат нужда от подобна професионална машина. В тази връзка пикапите са безспорно ценни и много полезни помощници в работата на много хора, но в съзнанието ми те винаги са били по-близки до камионите, отколкото до леките автомобили. Именно поради тази причина идеята за пикап, предназначен за забавление, ми звучи най-малкото... странно. Е, вярно е, че окичените с десетки килограми хром творения на американската автомобилна инстустрия понякога изглеждат наистина забавно, но все пак тази порода силно се разминава с представите ми за автомобил за удоволствие – поне не и когато става въпрос за удоволствие на четири колела, изживяно на Стария континент.

На повечето пазари в Европа пикапите си остават по-скоро екзотика и най-често се използват именно за професионални цели. Има обаче една специфична и неособено гъсто населена ниша, която се обитава от луксозните версии на модели като Toyota Hilux, Ford Ranger, Nissan Navara и VW Amarok – машини, които освен за работа могат да служат и за приятно прекарване на свободното време. Към тази категория спада и SsangYong Korando Sports – наследникът на Actyon Sports. Истината е, че този тип модели действително могат да бъдат както полезни, така и забавни. Наличието на двойно предаване, висок клиренс и солидна техника ги прави подходящи за движение в по-тежки условия, а възможността за пренасяне или теглене на тежки товари допълнително разширява функционалността.

Солидна техника за всякакви ситуации

В случая с Korando Sports имаме доста сериозна техника за справяне с всякакви ситуации – непостоянно включеното двойно предаване предоставя възможност за избор между 3 режима: 2WD – икономичен режим със задвижване само на задните колела за нормални пътни условия; 4WD High за лоши пътни условия и 4WD Low за екстремни ситуации. Двулитровият дизелов двигател има максимална мощност 155 к.с. и предоставя максимума на своя въртящ момент от 360 нютонметра в диапазона между 1800 и 2500 оборота в минута. Клиентите имат избор между механична и автоматична трансмисия, като броят на предавките и в двата случая е шест. Разходът при смесен стил на шофиране е абсолютно адекватен за автомобил с подобни размери, маса и мощност и се движи около или малко над десет литра дизелово гориво на сто километра.

Неочаквано култивиран на асфалт, очаквано способен извън него

Тестовият автомобил беше екипиран с шестстепенна автоматика, която превключва предавките меко и гладко, а настройките й успяват да изкарат наяве най-доброто, на което е способен култивираният турбодизелов мотор. Естествено, би било най-малкото неуместно да се очаква от петметров пикап със собствено тегло над два тона да се държи на пътя като нервна спортна машина, но обективно погледнато тягата при ускорение е дори доста по-уверена, отколкото предполагат показателите на задвижващия агрегат на хартия, а пътното поведение е типично за автомобил с толкова висок център на тежестта, но в никакъв случай не е колебливо или нестабилно. В режим със задни задвижващи колела автомобилът се държи предвидимо, а при по-спортен стил на каране дори позволява занимателно, но безопасно „заиграване” със задницата. При включване на двойното предаване сцеплението вече е безупречно, а наличието на понижаващ режим на трансмисията обещава успешно справяне дори с наистина тежки ситуации.

Радващо е да се отбележи, че макар да проявява типичната за подобен тип машина склонност към осезаемо накланяне на каросерията както в завой, така и при потегляне и спиране, окачването на Korando Sports не си позволява неприятно люлеене, нито пък излишна твърдост при преминаване през неравности – „симптоми”, от които страдат голяма част от конкурентните модели. Корейският пикап дори успява да изненада с неочаквано приятна на дълъг път возия, при това независимо от вида и състоянието на пътната настилка – предимство, което предвид особеностите на родната действителност заслужава да бъде оценено подобаващо. Най-голямата изненада в този автомобил обаче е фактът, че независимо от скоростта и настилката, по която се движи, в пътническата кабина остава удивително тихо – шумоизолацията е направо фантастична за пикап от този ценови сегмент и далеч превъзхожда редица (при това доста по-скъпи) конкуренти. Управлението също е с обичайните за всъдеход характеристики и не е спортно или особено директно, но независимо от това е достатъчно прецизно и дава задоволителна обратна връзка за контакта на предните колела с пътя, позволявайки на водача да задава посоката на движение точно и безпроблемно - без да тъне в неведение за намеренията на автомобила, както нерядко се случва при подобен род возила.

Практичен товарен отсек

Площта на товарният отсек възлиза на 2,04 квадратни метра, а капакът на отделението може да издържа натоварване до 200 килограма. Налични са и разнообразни възможности за моделиране на задната част на автомобила според конкретните нужди на клиента – с различни ролбари, подвижни покриви и т.н. товароносимостта на Korando Sports се равнява на около 650 килограма, така че превозването на мотори, ATV и други подобни пособия за развлечение не представлява никакъв проблем – а ако се нуждаете от по-сериозни транспортни възможности, монтирането на теглич и тегленето на ремарке също е възможност, с която кореецът може да се справи с лекота.

Заключение

SsangYong Korando Sports

Korando Sports има всички предимства на един класически пикап – голяма и функционална товарна площ, възможност за пренасяне и теглене на тежки товари, както и достатъчно солидно снаряжение, за да може да се справи с почти всякакви терени и настилки. Истинската изненада при новия модел на SsangYong обаче се крие другаде – автомобилът е учудващо приятен за управление и може да се похвали с чудесен комфорт на возене и най-вече с фантастична шумоизолация, която превъзхожда някои от значително по-скъпите му пазарни конкуренти. Всъщност, тази машина действително изпълнява обещанието си - да служи както за работа, така и за приятно прекарване на свободното време.

Текст: Божан Бошнаков
Снимки: Мелания Йосифова

Коментари
comments powered by Disqus