Общите годишни продажби ще надхвърлят 100 хиляди автомобила през следващата година
Пазарът на B и C в SUV сегмента отбеляза бърз растеж, срещайки търсенето на клиентите за компактни кросоувъри. През 2015 г. южнокорейският SUV-специалист SsangYong отговори с представянето на Tivoli, първия си малък SUV, превърнал се в най-успешния за марката нов автомобил.
Tivoli е оценяван високо за способността си да задоволява различни изисквания на клиентите, например да превозва комфортно петима пътници и да предлага един от най-големите товарни обеми, докато други автомобили в този сектор са считани за прекалено умалени.
Сега SsangYong прави нова крачка с представянето на удължена версия, която предлага още повече товарно пространство и практичност – XLV. Показан като XLV-Air concept на автосалона във Франкфурт миналата година, моделът получи изключително добри отзиви от посетителите и медиите и окуражи SsangYong да започне серийно производство.
Използвайки същата платформа и междуосието от 2,60 м на Tivoli, XLV предлага удължена с 238 милиметра спрямо стандартния автомобил каросерия зад задните колони, увеличавайки товарния обем до огромните 720 литра. В същото време дизайнът, който отличава Tivoli, е запазен, включително с хармоничното сливане на линиите на SUV, спортно купе и скосения покрив.
Създаден да бъде многофункционално и многоцелево решение за широка гама клиенти, XLV осигурява необходимата гъвкавост и практичност, за да отговори на индивидуалните стилове на живот – семеен автомобил за пренасяне на детски колички и кошчета за малки деца, транспортер за велосипеди и чанти за голф за спортно ориентираните и работен автомобил за превоз на хора, материали или бизнес оборудване в деловата седмица.
XLV се предлага с 1,6-литрови бензинов или дизелов двигатели, отговарящи на екологичните норми Eвро 6, в комбинация с ръчна шестстепенна предавателна кутия или шестстепенен автоматик на Aisin, с предно или с двойно предаване.
Безопасността на пътниците е от най-висок приоритет за автомобила, който е оборудван със седем въздушни възглавници, включващи предни, странични и завеси, плюс еърбег за колената на водача, многофункционална ESP (Electronic Stability Program), активна защита срещу преобръщане, спирачен асистент, асистент за потегляне от наклон и ESS (Emergency Stop Signal), система за следене на налягането в гумите TPMS и предупредителен сигнал за петте предпазни колана.
След дебюта си на автосалона в Женева, SsangYong XLV ще бъде въведен в продажба в Европа и света през месец май 2016 г. Очаква се общите годишни продажби на платформата на Tivoli да надхвърлят 100 хиляди автомобила през следващата година.