Решихме да проверим какво предлага в действителност един от малкото останали на пазара представители на старата школа високопроходими модели.
На повечето пазари в Европа Ssangyong Rexton винаги е изпълнявал ролята на екзотика, чиито качества често биват подценявани. У нас обаче при появата си в началото на новото хилядолетие моделът дори успя да се превърне в най-продаваният SUV на територията на страната ни. Днес моделът вече е в своята трета генерация, но промените през годините засягат по-скоро определени технически или дизайнерски детайли, докато основната концепция на автомобила остава непокътната. Така и до днес Rexton притежава класическа конструкция с носеща рама, има огромен клиренс от 25 сантиметра, както и активируемо посредством бутон задвижване на четирите колела с възможност за включване на понижаващ режим на трансмисията. Да, Ssangyong Rexton W няма и очевидно не би желал да има нищо общо с модерните паркетни кросоувъри. Което всъщност го прави наистина интересен.
Мека возия върху всякакъв вид настилка
Едно от нещата, с които този автомобил бързо успява да спечели симпатиите на своите пасажери, е неговият почти старомодно приятен комфорт на возене. Това, че управлението си спестява почти всякаква обратна връзка за контакта на предните колела с пътя е факт, който няма как да бъде избегнат при подобна машина – същото се отнася и за осезаемото накланяне на каросерията в завой. За сметка на това обаче повечето неравности по пътя на Ssangyong Rexton W биват абсорбирани още от големите 18-цолови колела, обути с високопрофилни гуми, а когато сътресенията все пак достигнат до ходовата част, от тях остава само пренебрежително поклащане на каросерията. А истината е, че предвид състоянието на голяма част от пътищата в родната ни действителност, усещането да си почти независим от подобен род „подробности” е доста приятно. В повечето случаи задното задвижване е абсолютно достатъчно за осигуряване на адекватно поведение на пътя, но когато условията станат по-проблематични, двойното задвижване определено е от полза. С клиренс от 25 сантиметра, ъгъл на атака 28 градуса отпред и 25,5 градуса отзад, Ssangyong Rexton W изглежда добре подготвен и за по-сериозни изпитания. Редно е да споменем обаче и нещо друго, което прави впечатление при шофиране по разбити трасета – от различни места в каросерията се долавят осезаеми шумове.
Много автомобил за немного пари
Друга традиционно силна страна на Ssangyong Rexton е забележителното съотношение цена-качества. Срещу около 60 000 лева с ДДС (и възможност за ползване на данъчен кредит) върховото изпълнение на Rexton W може да се похвали с направо невероятно разточително с оглед цената си оборудване за комфорт. Независимо от това какво оборудване ще избере клиентът, Rexton неизменно предлага на борда си изобилие от простор и удобни предни седалки, наподобяващи на домашни кресла.
Ssangyong Rexton W 2.0 Xdi 4WD се задвижва от двулитров турбодизелов мотор с мощност 155 конски сили и максимален въртящ момент от 360 нютонметра, който е достъпен в диапазона между 1500 и 2800 оборота в минута, като още при 1000 оборота в минута машината предоставя приличната тяга на 190 нютонметра. Петстепенната автоматична трансмисия подхожда на спокойния нрав на задвижването, като на моменти реакциите й обаче се усещат с една идея по-мудни от необходимото. Това надали може да се определи като сериозен минус за автомобил с подобен замисъл – важното в случая е, че тягата е уверена, динамиката е напълно задоволителна, а разходът на гориво остава в учудващо ниски граници от около 10 литра на сто километра.
ЗАКЛЮЧЕНИЕ
В дъното на своята цялостна концепция Ssangyong Rexton W е типичен представител на класическите високопроходими модели. За някои това може би изглежда като анахронизъм, но именно съчетанието от чудесен комфорт на возене по всякакви пътища, изобилие от вътрешен простор, наличието на техника от добрата стара школа превръща и изключително богатото с оглед на изгодната цена на автомобила оборудване превръщат този модел в твърде интересно предложение за тези, които търсят нещо по-различно от поредния моден паркетен кросоувър.
Текст: Божан Бошнаков
Снимки: Мелания Йосифова