Зад волана на Rexton W с новия седемстепенен автоматик
Принципно Ssangyong Rexton е един от добре познатите на родния пазар модели всъдеходи. Неговото първо поколение в продължение на доста дълъг период от време дори беше най-продаваният високопроходим модел у нас. Само че докато в началото на производството си моделът беше на гребена на вълната сред SUV моделите на своето съвремие, днес неговото трето поколение е представител на една постепенно залязваща автомобилна прослойка. Не защото концепцията на автомобила е лоша - напротив. Просто днес класическите всъдеходи постепенно отстъпват място на всевъзможни градски SUV модели, кросоувъри, кросоувър-купета и прочее новаторски концепции, залагащи на какво ли не, но не и на проходимост.
Добра стара рецепта
Точно затова обаче днес Ssangyong Rexton W 220 e-XDI заслужава повече от всякога да бъде окачествен като интересно и заслужаващо внимание явление. Той продължава до днес да залага на класическа конструкция с носеща рама, има огромен клиренс от 25 сантиметра, както и активируемо посредством бутон задвижване на четирите колела с възможност за включване на понижаващ режим на трансмисията. И понеже стана дума за трансмисията - при варианта 220 е-XDI днес тя е по-добра от всякога. Седемстепенният агрегат, който корейците вече предлагат в допълнение към 2,2-литровия си турбодизел, всъщност е добре познатият 7G-Tronic, който Mercedes в продължение на дълги години използва в широк кръг от модели.
По-добър от всякога
2,2-литровият четирицилиндров двигател генерира 178 конски сили и има максимален въртящ момент от 400 Нм, оставащ константен в широкия диапазон между 1400 и 2800 оборота в минута. Звучи добре на хартия, но начинът, по който задвижващият агрегат хармонира с новия за марката седемстепенен автоматик с хидравличен преобразувател на въртящия момент далеч надхвърля очакванията - с това си задвижване и на този етап от своята технологична зрялост, в момента Ssangyong 220 е-XDI е най-добрият Rexton, продаван някога. Моторът притежава спокоен ход и ненатрапчив тембър, шумоизолацията е значително оптимизирана и оставя прекрасно впечатление при дълги преходи, работата на трансмисията е почти неусетна. Същевременно тягата е уверена, а реакциите при по-сериозно "пришпорване" е повече от задоволителна.
Друга особеност, с която този автомобил бързо успява да спечели симпатиите на своите пасажери, е неговият почти старомодно приятен комфорт на возене. Повечето неравности по пътя на Ssangyong Rexton W биват абсорбирани още от големите 18-цолови колела, обути с високопрофилни гуми, а когато сътресенията все пак достигнат до ходовата част, от тях остава само пренебрежително поклащане на каросерията. А истината е, че предвид състоянието на голяма част от пътищата в родната ни действителност, усещането да си почти независим от подобен род „подробности” е наистина приятно. В повечето случаи задното задвижване е абсолютно достатъчно за осигуряване на адекватно поведение на пътя, но когато условията станат по-проблематични, двойното задвижване определено е от полза. С клиренс от 25 сантиметра, ъгъл на атака 28 градуса отпред и 25,5 градуса отзад, Ssangyong Rexton W е добре подготвен и за по-сериозни изпитания.
Няма две мнения по въпроса, че от автомобил с подобна концепция би било неуместно да се очаква свръхдинамично пътно поведение, но обективно погледнато, за представител на своята порода, Ssangyong Rexton W 220 e-XDI предлага абсолютно адекватна управляемост и не предполага никакви компромиси с активната безопасност на пътя. Интересно е да се отбележи, че дори типичното за редица всъдеходи неприятно поведение от типа "лодка в развълнувано море" тук на практика отсъства - да, страничните колебания на каросерията в завой са осезаеми, но те нито излизат от рамките на разумното, нито преминават към тенденция за разклащане или разлюляване на каросерията.
Впечатляващо съотношение цена-качества
В допълнение е добре да се спомене, че Ssangyong Rexton W 220 е-XDI с максимално оборудване, включващо кожени тапицерии, електрическо регулиране на шофьорската седалка с памет, отопление на волана, завиващи биксенонови светлини, люк на покрива и какво ли още не струва около 70 000 лева с ДДС. Ако човек търси истински нов всъдеход, за тази цена това е почти невероятно предложение. Особено с оглед на факта, че истинските всъдеходи от ден на ден стават все по-рядко явление в съвременното автомобилостроене.
ЗАКЛЮЧЕНИЕ
Ssangyong Rexton W 220 е-XDI е най-добрият Rexton, предлаган досега. Съчетанието между 2,2-литровия дизелов мотор и седемстепенния автоматик се представя блестящо, комфортът на автомобила при пътуване също заслужава респект. Наред с това пътното поведение е достатъчно сигурно, оборудването - богато, а цената - изгодна.
Текст: Божан Бошнаков
Снимки: Мелания Йосифова