32 000 евро е цената на кросоувъра с напълно нов дизайн и пълна гама асистиращи системи
Следващото поколение SsangYong Rexton ще стъпи в търговската мрежа през 2017. 32 000 евро е цената на кросоувъра с напълно нов дизайн, пълна гама асистиращи системи и доказана техника. В Корея имахме възможността да се докоснем до новия голям SsangYong.
Пазарен старт второто тримесечие на 2017
Решетъчната рама остава. Това което малко наподобява на каменната ера в автомобилостроенето, за феновете на SsangYong и за хората, за които един SUV преди всичко трябва да бъде универсален влекач и музика за ушите. Не разбирайте погрешно, модерните самоносещи се каросерии са фина работа, много по-леки в сравнение със съпоставими модели с решетъчна носеща конструкция и особено когато става въпрос за сигурност, те имат огромно предимство.
Модерните форми обаче отстъпват, когато става въпрос за теглене на тежки товари от точка А до точка Б. Защото няма нищо по-добро от солидна решетъчна носеща конструкция. Феновете на класическия Rexton, които искат да получат срещу парите си едно работещо муле, са бъдещите клиенти при търговците на SsangYong. Освен това ще трябва да инвестират само малко повечко пари, отколкото преди, защото следващият седемместен автомобил ще струва 32 000 евро, който след световната си премиера на автомобилното изложение в Париж 2016, ще празнува пазарния си старт най-късно през второто тримесечие на 2017.
Клиентите на Rexton ще се радват на ново качество
Работното наименование на модела е само Y400, който усъвършенства линиите, продиктувани от студията LIV-1, презентирана по време на автомобилното изложение в Сеул 2013. Auto motor und sport вече има възможността да се запознае с повече или по-малко серийния дизайн в чисто новия дизайнерски център на SsangYong в Пионгтек, Южна Корея. Толкова много прозрачност не е напълно естествено. Особено не и за корейски автомобилостроител. След така да се каже фалита през 2010, SsangYong вече е част от огромния концерн Mahindra и наново се преструктурира. След успеха на малкия Tivoli, SsangYong залага много на успешен старт на следващия Rexton, след като шефът на дизайнерския отдел Мюнг-Хак Ли работи толкова интензивно над наследника на Rexton.
В сравнение със своя предшественик следващият Rexton е истински. Високи радиатори, изчистени линии, забележително оформени повърхности. Екипът на Ли е черпил своето вдъхновение от корейската красота и Eisbär (полярната мечка). Интериорът представлява една педантично подредена пилотска кабина, голям, ергономично образцов централен дисплей, доста висок и ограден от два XXL-въздушни отвора. Отдолу, редуцирана централна конзола без изненади. Не е призрачна. Но много, много прегледна и то с високо качество, за което по-рано клиентите на Rexton бленуваха. Без съмнение, само така SsangYong ще стъпи на международния пазар и именно за това иде реч. След като корейците искат да се развиват, то това ще стане преди всичко на международния пазар.
Пикап на базата на Rexton измести Actyon Sports
В момента SsangYong продава 150 000 автомобила в световен мащаб. Автомобилен дребосък, но пък за сметка на това производството се извършва в модерна фабрика. След като имат Mahindra зад гърба си, вече е ясно накъде ще се движи. "Нашият завод е в състояние да произвежда до 250 000 автомобила годишно", заяви Йонг-Ъик Чой, изпълнителен директор на SsangYong. "Нашата цел , годишните продажби от всеки модел да са повече от 100000 автомобила!". С Tivoli (и дългият вариант XLV) 2016 приключи. След старта през 2017 и Rexton трябва да достигне тези мащаби. Прогнозите никак не са лоши. Преди всичко и поради това, че Eisbär не трябва да се конкурира сама. Още през 2018 ще стартира пикап на база Rexton и ще измести значително по-малкия Actyon Sports. Rexton с платформа носи работното наименование Q200 и ще се предлага предимно с двойна кабина и две дължини на товарното пространство.
Mercedes отново ще доставя двигателите на Ssangyong Rexton
Освен вече упоменатите по-горе решетъчни рами, на борда има всякакви системи за подпомагане, а спирачният асистент, асистентът за пътното платно и Lane асистент, системата за наблюдение на мъртвите зони и радар темпомат ще бъдат включени с доплащане. Относно задвижването, Mahindra залага на самостоятелно разработени двигатели. Новият турбо бензинов двигател, обаче ще дебютира през 2018 с пикапа. Новият двулитров дизелов двигател, подобно на останалите автомобили също няма да стартира толкова бързо. Ето защо на старта се очаква да се заложи на доказалия се вече 2,2-литров дизел, който изпраща своята мощност през седемстепенна автоматична трансмисия, която при Mercedes е известна като 7G-Tronic. С новите двигатели ще дойде и осемстепенната автоматична трансмисия, предоставена също от Mercedes. Добрите контакти с Щутгарт са традиция за SsangYong. Още през 90-те години, германците помагаха с двигатели и трансмисии. Сега предстои следващият голям скок, а именно с корейския дизайн. Пари от Индия и малко технологии от Щутгарт. Звучи обещаващо.