Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Стартовете ще станат значително по-вълнуващи

12.08.2015 14:26
Туит
Стартовете ще станат значително по-вълнуващи

Промяната в процедурата при стартиране ще се отрази най-негативно върху малките отбори и едва ли ще има съществен ефект върху разпределението на силите. Едно е сигурно обаче - първите няколко обиколки ще бъдат значително по-вълнуващи.

Досега пърформънс и състезателният инженер имаха огромно влияние върху представянето на пилота на старта, тъй като процедурата по стартиране се подготвяше на базата на техните инструкции и въз основа на актуалните данни от пистата. В рамките на загряващата обиколка състезателят установяваше точката на зацепване и следвайки инструкциите от питуола, избираше съответните настройки на въртящия момент за предстоящия старт.

Последната директива на ФИА, която влиза в сила от предстоящата Гран при на Белгия, слага точка на тази процедура, за да може човешкият фактор да има по-голямо влияние. Пилотът няма да може да променя точката на зацепване на съединителя, след като е излязъл от боксовете преди състезанието. Успоредно с това инструкциите от питуола ще бъдат ограничени до спукана гума, сериозен технически проблем, информация от маршалите или състояние на пистата.

Тази промяна ще се отрази най-вече на малките тимове, тъй като заобикалянето на подобни рестрикции или преодоляването им обикновен е въпрос на ресурс. Sauber например не разполага със симулатор и пилотите на базирания в Хинвил тим ще бъдат сериозно ограничени в подготовката си за новото статукво.

"Липсата на симулатор е важен фактор, разбира се, и отборът е наясно с този факт. Ето защо се опитваме да намерим някакво решение за следващата година", коментира Луиш-Фелипе Наср. "Това е много важно за подготовката на пилота. Да се настрои за началото на уикенда, да изпробва някои нови техники, линии, точки на спиране."

Пилотите на Mercedes също могат да бъдат на страната на губещите. Хамилтън и Розберг никога не са се славели с бързата си реакция при стартиране, а липсата на инструкции от страна на питуола може да ги затрудни допълнително. Успоредно с това автомобилът на германците изостава обикновено при загасването на червените светлини. 

Любопитен факт е, че само Хамилтън и Розберг потеглят при малко над 9000 оборота в минута, докато останалите състезатели, които използват двигатели на немския производител, стартират приблизително при 11 000. 

Ако проблемите на Mercedes се задълбочат, Ferrari и Williams са в много изгодна позиция да атакуват. Предимството на Хамилтън и Розберг е достатъчно сериозно, че двамата да наваксат с напредването на състезанието, но колкото по-назад са те веднага след старта, толкова по-вълнуващи ще са битките, които водят на пистата, мъчейки се да навксат. Гран при на Унгария бе най-категоричното доказателство. 

Коментари
comments powered by Disqus