Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Студентите от Русе с най-добро представяне на Shell Eco-marathon

21.05.2014 09:52
Туит

Дебютантите на България в надпреварата изминаха 168 км с 1 кВтч енергия

Отборът на Русенски университет „Ангел Кънчев“ измина 168,27 км с 1 кВтч енергия на финалите на Shell Eco-marathon Европа 2014 и така зае 23-то място в категорията „Прототипи“, задвижвани от електрическа батерия. Студентите от Русенски университет „Ангел Кънчев“ се представиха достойно при първото си участие в състезанието.
Заслуги за доброто дебютно представяне на отбора на финалите има всеки член на русенския отбор. „Без здравия екипен дух и сплотеност, усърдна работа и отдаденост, всичко това нямаше да бъде възможно“, сподели Димо Иванов, капитан на отбора. „Това първо участие ни прави по-уверени и мотивирани за следващото издание на Shell Eco-marathon. Конкуренцията на финалите на Shell Eco-marathon е много сериозна, но това допълнително ни амбицира да мислим за иновативни технологии и похвати, с които да я победим при следващото ни участие“, допълни още Димо.

В същата категория и като директен конкурент на отбора на Русенски университет „Ангел Кънчев“ се състезаваха учениците от Професионалната гимназия по селско, горско стопанство и туризъм „Н.Й. Вапцаров“ – гр. Чепеларе. Техният прототип измина близо 93 км с 1 кВтч енергия и се нареди на 27-мо място в класацията. „Shell Eco-marathon Европа 2014 беше много оспорвано състезание с изключително силни отбори. Даваме си ясна сметка, че за да покажем по-добри резултати в следващото издание, трябва да работим още по-усърдно и да конструираме автомобил, подходящ за целите на Shell Eco-marathon. “, сподели Тодор.

Поради технически затруднения автомобилът на студентите от ТУ – Варна не успя да завърши успешно обиколките на градската писта и отборът не се нареди в крайното класиране. 

Като цяло 2014 г. се оказа силно конкурентна за автомобилите от категория „Градски тип“, задвижвани от електрическа батерия. Само 15 от от общо 31 допуснати до градската писта отбори, успяха да заемат места в крайното класиране.

„От името на Shell България бих искала да поздравя и трите български отбора в Shell Eco-marathon Европа заради упоритостта, постоянството и ентусиазма, с които участваха в състезанието. Резултатите на родните състезатели на тазгодишното издание на Shell Eco-marathon Европа показват, че това е една сериозна надпревара, към която българските студенти трябва да подходят отговорно. Представянето им на финалите е възможност за преоценка на подготовката и стратегията им за следващите издания, както и възможност те да постигат целите си в условията на по-високи стандарти на работа и все по-засилваща се конкуренция“, сподели Камелия Славейкова, изпълнителен директор на Shell България.

Shell Eco-marathon Европа 2014 се проведе за 30-ти юбилеен път от 15 до 18 май на градската писта в Ротердам, Холандия. Тази година броят на участниците беше по-голям в сравнение с миналата - близо 200 участници от 27 европейски страни. В тези конкурентни условия бяха поставени четири нови рекорда в пет категории.

В категорията „Прототипи“ познатите победители от френския отбор Microjoule – La Joliverie подобриха рекорда си от миналата година с резултат от 3 314,9 км с 1 литър гориво. Това е подобрение с 11% спрямо миналата година.

Сред автомобилите от „Градски тип“, задвижвани от бензин, отново френски екип – този на Lycee Louis Delage, постигна нов рекорд от 468,8 км с 1 литър гориво. Резултатът му от 2013 г. е подобрен с с 73,1 км за кВтч. Отборът Sluchtspecht от университета за приложни науки в Офенбург, Германия, подобри представянето си с 389 км в категорията с дизел. Сред градския тип автомобили, задвижвани от водородна горивна клетка, студентите от La Joliverie Polytech в Нант подобриха резултата си, като изминаха 150,5 км за единица енергия.

Норман Кох, технически директор на Shell Eco-marathon сподели: „Това беше най-доброто издание на Shell Eco-marathon до момента. Метеорологичните условия бяха повече от идеални, а отборите – по-опитни и много добре подготвени, което създаде предпоставки за постигането на забележителни резултати. Надяваме се, че техните иновации един ден ще бъдат прилагани в автомобилите, с които ежедневно се придвижваме.“

Португалският отбор AERO@UBI представи една отличителна иновация. Те конструираха кола, която няма кормило, а вместо това се придвижва, ръководена от движенията на тялото на водача. 

В рамките на 4 дни над 40 000 посетители станаха свидетели на изключителните постижения на студентите и техните превозни средства. В същото време те отправиха поглед и към бъдещето на транспорта и енергията в Shell Energy Lab.

Коментари
comments powered by Disqus