Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Subaru Forester 2.0D Lineartronic: Smooth operator

27.07.2015 16:42
Туит

Технологичните изненади от страна на Subaru никога не са били рядкост, но този път японските инженери са надминали себе си

Вследствие на технологичния напредък през последните десетилетия, в момента автомобилните производители имат възможност да избират между различни по конструкция и принцип на работа трансмисии и да ги съобразяват оптимално с характера на своите продукти – някои компании отдават предпочитания на механизмите с два съединителя, а други остават верни на класическите автоматици с хидравличен преобразувател на въртящия момент. Фактът, че привържениците на CVT механизмите са по–малобройни от останалите има своето обяснение. За разлика от моделите в малкия и компактния клас, които могат да се възползват неограничено от предимствата на плавната смяна на предавателните числа и ефективността на CVT механизмите, високите стойности на въртящия момент при мощните двигателите на по-големите автомобили, сред които и SUV моделите, създават сериозни проблеми с работата, управлението и надеждността на този вид механизми. Subaru са известни с афинитета си към оригинални и рядко прилагани технологични решения и от тази гледна точка използването на безстепенни автоматични трансмисии при тях има стратегически характер. Японската компания работи в тясно сътрудничество със специалистите от Luk и след успешното прилагане на Lineartronic в бензиновата гама на Forester, инженерите са успели да се справят с обуздаването на високия въртящ момент от 350 Нм при дизеловия боксер и бензиновия XT-Turbo, създавайки специална НТ („High Torque”) версия с модифицирана конструкция на веригата и вариаторните колела и променена управляваща електроника.

Краят на „ластиците”

Ефектът от техните усилия върху работата на силовия тракт на Forester 2.0D Lineartronic е колкото впечатляващ, толкова и характерен за марката Subaru със своята уникалност. Благодарение на интелигентното управление, което следи позицията на педала на газта и променя маниера на работа на Lineartronic от класически плавен (под 65% отклонение на педала) към виртуално седемстепенен в стила на класическите автоматични механизми, неприятният ефект на „ластика” е елиминиран напълно – липсва досадният шум от неестественото несъответствие между повишаването на оборотите и увеличението на скоростта при ускорение, а водачът остава с усещането за управление на автомобил с класически автоматик или добре настроен DSG. Едновременно с това трансмисията е запазила своята ефективност (разходът е само с 0,4 л/100 км по-висок от този на версията с шестстепенна механична трансмисия), а водачът има възможност по всяко време да премине и към ръчна смяна на седемте предавки с планките на волана.

Боксерът със 147 к.с. също е преминал през сериозна модернизация и вече изпълнява изискванията на Euro 6 благодарение на сниженото чрез използване на система за рециркулация на отработилите газове с ниско налягане количество на азотните окиси. Конструктивните характеристики на машината позволяват постигане на изключително нисък център на тежестта и заедно със системата за двойно предаване на Forester осигуряват оптимално разпределение на тежестта и сцепление на колелата на двата моста. Автоматизираният режим за движение в пресечен терен X Mode е хармонизиран отлично с новата трансмисия, а активирането му с бутона пред скоростния лост дава възможност и на непрофесионалисти да се справят успешно с предизвикателствата на пресечения терен.

Добро впечатление прави добрият баланс в поведението на окачването на асфалт и извън пътя – типичните за SUV колебания на каросерията в завои с висока скорост са ограничени до минимум, а комфортът при бавно преминаване през големи и груби неравности остава на повече от прилично равнище.

Липсата на повечето на модерни електронни системи за подпомагане на водача Forester компенсира с прегледно и грижливо изпълнено вътрешно пространство с отличен простор на всички места, обширен багажник и богато оборудване. Качеството на използваните материали прави добро впечатление за автомобил от класа, а централният дисплей с диагонал 7 цола позволява удобна работа с инфо-развлекателна система с възможност за интеграция на смартфон приложения.    

ЗАКЛЮЧЕНИЕ


Eкзотичната комбинация в силовия тракт на Forester 2.0D Lineartronic дава изключително добри резултати, които биха изненадали и най-лютите противници на CVT. Наред с добрата динамика и пословичната за марката компетентност извън пътя, японците са успели да създадат модел с отличен комфорт на возене, който хармонира добре с характера на трансмисията и се ползва с предимствата на модерния дизел по отношение на разхода.

Текст: Мирослав Николов
Снимки: Subaru

Коментари
comments powered by Disqus