Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Subaru Impreza 2.0R: Зодия боксер

02.01.2008 21:01 11
11
2571822110
Туит

Вече две генерации на Impreza служат като база за създаване на ралиавтомобилите на компанията. Изцяло новото поколение на модела има за цел да докаже, че дори и цивилната версия 2.0R Sport може да се превърне в победител, макар и в класа на "обикновените" компактни автомобили.

Първо най-важната новина за заклетите поддръжници на Subaru: автомобилът отново е с боксерен двигател и задвижване на четирите колела. Ако не броим това обаче, практически всичко по последната генерация на компактния модел е съвсем ново. Промяната беше и крайно наложителна, тъй като „цивилните” версии на Impreza де факто спряха да играят каквато и да е роля в своя клас. Наред с това, спирачките на автомобила показваха склонност към фейдинг (отслабване на ефективността при силни натоварвания), а системата ESP не се предлагаше за базовата 1,5-литрова версия дори и срещу допълнително заплащане. При новото поколение спирачките се представиха чудесно, но по отношение на системата ESP японците продължават своята трудно разбираема стратегия – електронната стабилизираща програма се предлага само за двулитровия вариант на модела, така че специално тестваният екземпляр Impreza 2.0R Sport с атмосферен двигател със150 к. с. разполагаше с такава.

Преди европейския дебют на легендарната версия Sti през февруари, това е топмоделът на моделната гама. Зад означението Sport стоят спортна предна броня, променени прагове, 17-цолови алуминиеви колела, хромиран накрайник на ауспуховата система и спортни седалки. Наред с това, оборудването включва озвучителна система, климатроник, темпомат, многофункционален волан, ксенонови светлини и т.н.

Задвижването разочарова

Ако човек избере по-късите предавки на трансмисията, разполагащата с доста директно настроена кормилна уредба Impreza се представя по пътища със серпантини много по-добре, отколкото със стандартните пет степени на трансмисията. Мощното ускоряване на втора предавка при излизане от завой обаче не е сред любимите занимания на автомобила – двигателят покачва оборотите си бавно и с нежелание, сякаш се чувства спънат от нещо. За съжаление, този четирицилиндров двигател не може да се похвали нито с лекота на развъртане, нито с особено впечатляваща тяга.

И сякаш това не е достатъчно, маниерите на работа на мотора не са на особено високо ниво, а разходът на гориво е висок. Средният разход на гориво от над 10 литра на 100 километра не подхождат на модел от компактния клас, точно същото важи и за радиуса на завиване от над единайсет метра, който пречи в натоварения градски трафик. Иначе поведението в завой е стабилно, при по-висока скорост се появява лека склонност към недозавиване, преди да се намеси системата ESP. Крайно странно впечатление оставя обаче силното странично накланяне на каросерията, което меко казано не подхожда на спортния имидж на машината. При наличие на повече завои със сменяща се посока автомобилът започва да са клатушка така, сякаш управлявате SUV, а не нормален модел от компактния клас.

Светлини и сенки

При изпитанията за поведение на пътя Impreza не показа блестящи постижения, но и не създаде никакви проблеми. Поднасяния на задната част липсват, а окачването се справя чудесно с абсорбирането на дълги неравности, докато резките сътресения водят до усещане за нервност от страна на ходовата част. Impreza се отличава и с ниски нива на аеродинамичните шумове, както и с чудесно впечатление от качеството на изработката.

Текст: Кристиан Бангеман, Божан Бошнаков
Снимки: Ахим Хартман

Оценка

Subaru Impreza 2.0R Sport

Subaru Impreza 2.0R Sport

Серийното двойно предаване на Subaru Impreza носи със себе си своите традиционни предимства, особено при движение върху неблагоприятна настилка. Мудният двигател и нехармоничната ходова част обаче носят разочаровение.


Технически данни

Subaru Impreza 2.0R Sport
Работен обем ---
Мощност 110 кВт (150 к. с.)
Максимален
въртящ момент
---
Ускорение
0 – 100 км/ч
9,9 сек
Спирачен път
при 100 км/ч
38 м
Максимална скорост 193 км/ч
Среден разход
на гориво в теста
9,8 л/100 км
Базова цена 49 053 лева
Коментари

ilian
Знам от опит , че чисто ново Суби първите 1-2000 км не върви (разработва ли се?), но след това обаче боксерчето кърти!!!

deso
ami krai nqkoq druga kola za tolkova pari i 6te se :( i :'( az pone ne sam vbpe4atlen ot qponskite koli

Йордан
Колата е много по-добра от предишния модел. Разхода е висок, като при всяка нова кола поради простата причина, че модела е чисто нов и още се карат с транспортно масло. За разход се говори след първата смяна на масло. Страшно много екстри и глезотии, но не това е Субару. Субару на ПЪРВО МЯСТО е брутално здрава машина създадена за българските пътища или по-скоро липсата на такива. Страшно стабилна и здрава. Не можете да чуете скърцане или тропане вътре. Колкото до управляемост, дори със 1,5 двигателя колата е страшно пъргава и приятна за каране. За съжаление замо хората, които са покарали новата Импреза или кой да е от новите модели на Субару, могат да разберат за какво става въпрос. Поздраиви на всички!

EnDeR
Колата е много добра, дори много по-добра от старата. Визията е много по-атрактивна. Не се подлъгвайте по голямото крило отзад - без него старата за IMPREZA имаше много още да се желае. И факт е, че всеки който се доближи до нея много бързо си променя мнението...

Гошо
Типично по български, без никой да е седнал зад волана на колата да я коментира. Дори и скъпите журналисти копнали информацията или съчинили и давай колата не била хубава. В същност да ви кажа, че преди месец си купих такава кола дори след като прочетох вашето мнение и съм вече убеден, че нищо вярно няма. Колата набира изключително бързо особенно като и сложиш бавните скорости става стрела. Катерил съм баири със 160 км/ч и колата не мърда. Да не говорим за старт а като ти писне просто слагаш нормалните скорости и караш нормална кола, която също има спортен тип. Комфорт, безключово палене и много други екстри + AWD я правят една от най-приемливи на пазара. Все пак за 49500 лв. ДДС какво ще си вземеш Пежо 308 или некой кирлив Форд или Ситроен.!!! База за сравнение няма!

matiu
:) V samoto nachalo ne mi haresa,no sas vsqkq sledvashta sreshta s "neq",vse poveche si promenqm mnenieto.

мууу
предишното да не беше кой знае какво? съвсем нормален автомобил, съвсем нормален дизайн. това че не сте очаквали да му отрежат багажника и вече голямото разочарование, пу!

kokolino
Осраха една легенда :'(

Ценител
Една традиция в качеството автомобилостроенето може да се промени от собствениците но не и от дизайна.Може само да повлияе на продажбите.

kolo
Мдаа,много зле изглежда.Винаги е така:стремежът към масовост,води до влошаване на продукта!

liubaneca
Това поколение на легендарния модел impreza,ще "погребе" subaru,като марка!!!

comments powered by Disqus