Subaru представи обновената версия на Impreza WRX STI на автомобилния салон в Ню Йорк. За първи път спортната модификация ще се предлага както в хечбек вариант, така и като седан.
През последната седмица на страниците на ams.bg обсъждахме надълго и нашироко решението на Subaru да се върне към доброто старо време и да подготви седан версия на WRX и WRX STI модификацията. „Крилото се завръща” бе водещият слоган на японците за автомобилния салон в Ню Йорк и той бе приет с огромна радост от хардкор феновете на марката. И въпреки че седанът на Impreza от последното поколение изглежда до известна степен скалъпен, все пак ни връща към ерата, когато Subaru участваше в Световния рали шампионат, а легендарният модел се отличаваше драстично от всички останали представители в класа.
Какво ново ни очаква при Impreza WRX STI от моделната 2011? Що се отнася до външния вид, това са преработената предна броня и радиаторна решетка, новите светлини за мъгла, раздутите задни калници и за финал – масивното задно крило (последните две се отнасят единствено за седан версията).
Това, което се случва под капака, естествено, е значително по-интересно. Най-съществените промени са по окачването, като то е заимствано до голяма степен от представения в края на миналата година Subaru Impreza WRX STI Special Edition. Дебелината на стабилизиращите щанги е увеличена с един милиметър (21 мм отпред и 19 мм отзад), сменени са пружините, като тези за предната ос са с 15,6% по-твърди, а за задната – с 53%, голяма част от тампоните също са нови и просветът е намален значително спрямо стандартната версия. За съжаление японците не дават точна информация за клиренса, но обещават, че спортните спортни настройки на новия модел, тествани на „Нюрбургинг”, са предпоставка за истинско забавление зад волана.
Пакетът на Subaru Impreza WRX STI се допълва от стандартните 18-цолови колела (аналогичните като размер, но на BBS са опция) и спортната спирачна система на Brembo. Регулируемият централен диференциал DCCD (Drivers Control Centre Differential) на системата за двойно предаване Symmetrical All-Wheel Drive е комбиниран с електронната система за стабилност VDC и тракшън контрола, настроени специално за каране на писта. SI-DRIVE технологията позволява на водача да избира между три режима на функциониране на електрониката - Intelligent, Sport и Sport Sharp.
Що се отнася до двигателя, промени няма – в тази си версия 2,5-литровият четирицилиндров боксер генерира 305 к.с. и е комбиниран с шестстепенна механична скоростна кутия. За сметка на това в салона има съществени изменения. Тапицерията е черна, като за спортния дух се грижат допълнителните сребристи елементи, върху „облечения” с естествена кожа волана се откроява логото на STI, а аудиосистемата разполага с Bluetooth, USB и iPod интерфес.
Продажбите на Impreza WRX STI ще стартират това лято.