Subaru World Rally ще прекрати развойната дейност по Impreza WRC2007. Ресурсите на целия отбор ще бъдат насочени към разработката на новата WRC2008, което означава, че и в началото на сезон 2008 японско-английският тим няма да има потенциал да се конкурира със заводските екипи на Ford и Citroen, а защо не и на новака Suzuki.
Петер Солберг и Крис Аткинсън ще започнат новия сезон с познатата ни още от рали „Мексико“ Impreza WRC2007. Според ръководителя на базирания в Банбъри тим Ричард Тайлър потенциалът на автомобила е ограничен и очакванията за представянето му трябва да бъдат умерени.„Вече приехме факта, че няма смисъл да развиваме WRC2007 и че с този автомобил не можем да достигнем нивото, което се надяваме да реализираме с наследника му“, коментира Тайлър. „Хомологирахме някои компоненти в началото на годината, но това е всичко. Дефакто замразяваме проекта Impreza WRC2007, за да насочим всички усилия към развойната дейност по новия автомобил. В началото на сезона основната ни цел ще бъде да сме готови с WRC2008 възможно най-бързо. Но няма да вземаме прибързани решения, тъй като ефективността и високата надеждност са от първостепенно значение.“
Тайлър разказва и за промените в ръководството на отбора, които целят намаляване на времето, необходимо за финализиране на проекта Impreza WRC2008. „Дейвид (Ричардс) ще се включи по-активно в работата. Той ще присъства на всички състезания като шеф на отбора, докато аз няма да мога да съм на линия за първите няколко старта, тъй като ще съм зает с работата по новия автомобил. В допълнение ще намалим екипа, който е отговорен за състезанията, за да насочим всички свободни ресурси към развойната дейност.“
Ричард Тайлър признава, че Subaru ще остави на заден план началото на сезона, но не може (или не иска) да даде точен отговор на въпроса кога ще дебютира новият автомобил. В края на миналата година Петер Солберг спомена, че очаква Impreza WRC2008 да се появи четири старта след началото на сезона, но управителният директор отхвърли тази възможност. „На този етап не мога да кажа кога ще дебютира новата кола, но това със сигурност няма да е на рали „Йордания“ (пети старт). Целта ни е да подготвим конкурентен продукт от самото му начало. Искаме да спечелим поне няколко ралита преди края на годината“, завършва Tайлър.
по материали на Subaru
Кирил
Sollberg, факт е, че стилистиката на колата куца. Но всички в Subaru са много ентусиазирани за рали версията. Разпределението на теглото при новия хечебк, по-голямото междуосие, новата геометрия при окачването, всички тези елементи според специалистите ще са единствено плюс. Дано дебютът е се случи по-рано от предвиденото!
Solberg
Новата импреза е пълен провал,пародия.Тва мяза на ГОЛФ!Какъв е тоз хечбек за бога?Осраха една легенда! :'(
Ценител
Ралийните Форд и Ситроен са си на фабрични отбори докато на Субару е на отбор, получаващ подкрепа от производителя.Лека версия на Форд и на Ситроен поне с 4х4 не се предлага, както е обаче със Субару и Мицубиши.Но и Льоб си е голям бог! ;)
Стеф
Еми щом ще я пуснат по-късн спокойно мога да кажа ,че пак ще гледаме в началото отново ще гледаме Ford срещу Citroen :(
Виктор
Само Ситроен :p , но ше се радвам конкуренцията да се повиши и други отбори да спорят за призовите места ;)
Георги
Да така е! Аз сам фен на subaru i много ме е яд като гледам как не могат да се конкурират с ford i citroen ,но дано ношата кола да оправи работата :)
Кирил
Дано новата Impreza измъкне Subaru от кризата. Не искам отново да гледам Ford срещу Citroen :o