Subaru ще представи нова, силно наточена версия на спортния боксерен WRX с допълнително означение TR. Премиерата е на 7 октомври на събора „Субифест“ във Флорида.
Subaru WRX има ревностни фенове, особено във варианта STi. Но след представянето на актуалното поколение те са леко обезверени, защото WRX няма категорично спортна версия. На родния си пазар Subaru понижи иконичния етикет STi до ранга на вид оборудване, в САЩ той изчезна напълно, а в Европа изобщо не получаваме новия WRX заради нашите разпоредби за вредните емисии.
Малки подобрения, но не и повече мощност
На пазара в САЩ новият WRX се предлага в четири нива на оборудване: Base, Premium, Limited и GT. Всички те носят под капака си 2,4-литров боксер с 275 к.с. С обявения TR предстои да се появи още един вариант. Съкращението TR вече е присъствало в историята на WRX – през 2006 г. то означава "Tuner ready" и е залепено на един олекотен WRX с намалена базова цена. TR не разполагаше в някои зони с висококачествени компоненти, които феновете на тунинга така или иначе биха променили. В тази версия монтираха например само евтина стереосистема, обикновени седалки, стандартен волан и небоядисани корпуси на външните огледала.
Новият WRX TR обаче, изглежда, следва различна философия. Предполага се, че той е по-наточен и е насочен към особено ентусиазирани водачи. В пазарната премиера ще участва екстремният спортист и пилот на Subaru Травис Пастрана.
От Subaru засега са показали само джантите и спирачките на WRX TR.
Снимки, изтекли от документите за хомологация в Австралия, разкриват допълнителни подробности за WRX TR още преди премиерата. TR има 19-цолови алуминиеви джанти с гуми 245/35. Водачите седят в спортни черупкови седалки Recaro. Усилената спирачна система Brembo с по-големи дискове на двата моста използва червени спирачни апарати, а отзад TR ще има крило в стила на стария STi. Освен това на борда винаги ще е налице механична шестстепенна скоростна кутия.
Индикациите обаче говорят, че едва ли можем да очакваме по-висока мощност в новия TR.
Въпреки че WRX вече е в петото си поколение и се радва на богата спортна традиция, нито в Япония, нито в САЩ няма истински STi модел с по-голяма мощност. На 7 октомври ще бъде представен WRX TR, който се очаква да бъде с по-остри настройки и да се хареса на особено ентусиазираните пилоти. Но дори и той няма да върне старата мощ на STi.