Новото издание на Suzuki Alto е още едно интригуващо предложение в класа на градските миниавтомобили с цена под 20 000 лева. Кратък тест на модела.
Тревогите около развитието на финансовата ситуация в световен мащаб и повсеместната урбанизация са причина за безброй проблеми при стотици милиони, вероятно дори милиарди хора по планетата. Именно тези фактори обаче са добре дошли за производителите на малки и икономични автомобили – в момента ставаме свидетели как дори фирми без опит в областта правят всичко възможно да наместят в продуктовия си асортимент подобни модели. Японците от Suzuki от доста години насам се наложиха като едни от утвърдените специалисти в областта на малките автомобили и сега атакуват пазара с поредното интересно предложение.
Девет поколения
Моделът Alto по традиция е най-малкият сред продаваните от компанията на територията на Стария континент автомобили и тази година празнува своя трийсети юбилей. Деветата генерация на градската машина вече е при дилърите на Suzuki и според създателите си има какво да покаже на конкуренцията с качества като икономичност и пъргавина. Дотук обещанията на японската марка изглеждат съвсем реалистични – средният разход в теста отчете 6,2 литра на сто километра. За сравнение ще отбележим, че в предишни изпитания бензиновите представители на триото Citroen C1/Toyota Aygo/Peugeot 107 са отчитали стойност около 6,6 л/100 км, а при Ford Ka говорим дори за 7,2 л/100 км. Всъщност с ръка на сърцето трябва да кажем, че нито един от посочените модели не чупи рекордите за нисък разход на гориво, но независимо от това новото Alto се доказва като един от най-икономичните представители на произвежданите в момента бензинови миниавтомобили.
Бърза работа
Още по-радващо е, че скромната жажда за гориво не пречи на учудващо жизнения темперамент на трицилиндровия двигател – с постижение от 13,9 секунди за ускорението от място до сто километра в час Alto се оказа дори малко по-бърз от официалните данни на производителя и повежда пред основните си противници и по този параметър. Алуминиевият задвижващ агрегат буквално няма търпение да бъде пришпорен и достига с бързината на бормашина чак до задействащия се при 6600 об./мин ограничител на оборотите.
Друг е въпросът, че звукът на мотора също напомня за бормашина - нещо обичайно при трицилиндровите двигатели. Тежащият едва 885 килограма мъник със сигурност не е подходящ за трансконтинентални пътешествия, но ресурсът му е напълно достатъчен, за да се придвижва максимално пъргаво в градска среда. Противно на очакванията, равнището на шумовете от двигателя и околната среда при магистрално темпо е съвсем поносимо и не предизвиква смут у водача и пътниците.
Приемлив компромис
Отвън автомобилчето изглежда жизнерадостно и приветливо, което едва ли има основания да се твърди за решения в преобладаващо сиви тонове интериор с изобилие от твърда и неугледна пластмаса. Несъответствието на някои фуги също свидетелства, че на служителите в завода на Maruti в близост до Ню Делхи им липсва типичната за японците педантичност към дребните детайли. Това обаче не може да промени факта, че ергономията е идеална, седалките са изненадващо удобни, а зад волана има място дори за човек с порядъчна физика.
При толкова малък и лек автомобил не бива да се очакват чудеса в комфорта на возене и подскачането на Alto върху грубите неравности не бива да изненадва или разочарова никого. Пътното поведение не предизвиква проблеми със сигурността, а серийната за върховото изпълнение система ESP се намесва само при груби провокации от страна на водача. Цената на новото Alto започва от малко под 17 000 лева, а най-скъпата модификация, която освен споменатата електронна система за стабилност включва в екипировката си тракшън-контрол, шест въздушни възглавници и аудиосистема със CD и МР3, се продава за около 19 000 лева.
Текст: Божан Бошнаков
Снимки: Росен Гарголов
Оценка
Suzuki Alto 1.0 GA
Пъргав и икономичен двигател, много добро серийно оборудване, отлично съотношение цена-качества, ергономична подредба на арматурното табло. Изпълнението може да е по-добро в някои детайли, издръжливи, но не особено ефективни спирачки, неспокоен ход на двигателя.
Технически данни
Suzuki Alto 1.0 GA | |
---|---|
Работен обем | --- |
Мощност | 68 к. с. при 6000 об./мин |
Максимален въртящ момент |
--- |
Ускорение 0 – 100 км/ч |
13,9 сек |
Спирачен път при 100 км/ч |
42 м |
Максимална скорост | 155 км/ч |
Среден разход на гориво в теста |
6,2 л |
Базова цена | 16 910 лeвa |
гергова
Ако може да ми отговорите,сузуки алто 2010год 1,0 бензин- с верига или ремък е?благодаря.
анонимен
След 15годишна експлоатация/половината като служебна/на Марути се смениха при основния ремонт на двигателя-лагерите на коляновия вал.сегменти на буталата,водачите на клапаните,шлайф на леглата на клапаните и на самите клапани.Шлайф на цилиндрите не е правен защото нямаха износване.Подчертавам когато взех решение за ремонта колата си се движише добре,но аз я предпочитам да бъде в перфектно състояние.Разхода на газ беше под 5литра-беше защото след зверска катастрофа ми счупиха блока и главата на цилиндрите.Недостатък е високата цена на частите на която ги продава вносителя-автомобила се произвежда в Индия
az
az sum na mnenie 4e nai evtina e tazi deto q nqma6 mai
до непросветеният
Отговорът на твоят въпрос може да бъде много дълъг. Препоръчвам ти да си вземеш специалното издание за коли втора ръка. Там пише, за почти всеки модел какви проблеми има, препоръчителен ли е. Бих казал, че е много подробно описани слабите и силните страни на автомобилите.
hahaha
mi kolata s ewtina podrujka e tazi deto ne se 4upi a samo sipwa6 goriwo,maslo i smenq6 filtri i remuci
непросветен
абе някой може ли да ми каже коя е колата с най-евтината поддръжка по принцип.без лада или дачия.сигурно фиеста или корса или пунто ???
hahaha
e mnogo qsno,4e nqma da pi6e6,to kato ne moje6 da otgowori6,beha6 kat mi6ok
tisho
И ти май си правен след 97-ма година за това няма да ти пиша ;)
hahaha
e,ti otgowarq6 na wuprosi tip golf 3 ili ford eskort,s kakwo prawo pi6e6 za nowi koli,kato na po-nowa kola ot 97ma ne si se ka4wal
tisho
Каква е емблемата на мерцедес и какво са нивата на оборудване на ауди са глупави въпроси.Аз на глупави въпроси не отговарям,питай децата в детската градина. Сега смешко,разбра ли защо не отговорих?
hahaha
e,az znam niwata na oborudwane na audi,ama ti garantiram,4e w nikoi westnik ne gi pi6e,a ti znae6 nai-mnogo niwoto na oborudwane na golf 3,6o ne otgowori6 be razbira4
tisho
смешко,пълно е с такива като тебе дето и да карат не могат,но знаят нивата на оборудване на ауди от някой вестник и вече ни облъчват какви разбирачи са.Недей пиши,че нема и да ти отговарям повече
S
Абе Хахо, ти много лично приемаш нещата. Не казам че европейското е най-добро, но за нас в БГ, то е по-практично от гледна точка на части и сервиз. Наложи ми се веднъж да попитам за един канален ремък в сервиза на Suzuki, да не ти казвам каква цифра беше. Докато се заяждаш и простееш по форумите, опитвай да го правиш на кирилица. Така поне ще има някаква полза.
hahaha
ti6ko kat si takaw razbira4,q kaji 3te niwa na izpulnenie na audi i kak se kazwa muzikalnata sistema s 1 disk
hahaha
kwo pa ti pita6 tam koi kwa kola kara,karai si golf 3kata i ford eskorta i ne izlizai ot mi6ata dupka
tisho
видимо и ти си разбирач,та кажи каква кола караш,щом предполагаш за другите? А си разбирач и на латиницата,дано разбираш и кирилицата...
hahaha
dobre,ti kato si takuw razbira4 sigurno ima6 golf 3ka ama nali da e ewropeisko,ebati tesnogrudoto mislene
С
Хей hahaha, пиши на кирилица. Какво да се пише. Автомобил сглобен в Делхи предназначен за индийския пазар явно. За теб това нормален автомобил ли е. Колко ти струват частите на този мъник? Колкото на мерцедес може би. Благодаря не искам. Ако е малък градски, то поне да е европейски.
hahaha
tuka gazar4etata mai pi6at samo za gotinite marki,a za normalnite kato suzuki ni6to,se pak se kefat,ama karat 1000% nai mn golf 3