Арбитражният съд на Международната търговска камара (ICC) в Лондон сложи край на договора между двете компании
Дългогодишният спор за неуспешното сътрудничество между Suzuki и Volkswagen стигна своя чакан край. Арбитражният съд на Международната търговска камара (ICC) в Лондон постанови, че Volkswagen Group е длъжен да продаде на Suzuki или на посочена от нея трета страна 19,9% от акциите на японската компания. Намерението да се разведе Suzuki обяви още през есента на 2011 г., но германците не желаеха да се разделят с акциите си в компанията от Хамамацу. Сега това е направил съдът. Той реши, че алиансът се счита за прекратен от 18 май 2012, пише изданието Automotive News.
"Чувствам се като нов. Сякаш ми е паднал кост от гърлото ми ", каза Осаму Сузуки, председател на Suzuki, по време на пресконференция в Токио на 30 август.
Подписан в края на 2009, договорът предвиждаше обмен на технологии и сътрудничество в създаването на нови модели. Освен това се очакваше Suzuki да помогне на Volkswagen в завладяването на индийския пазар, когато позициите на японската компания (или по-скоро "дъщерната” й компания Maruti Suzuki) в производството на бюджетни автомобили бяха необичайно силни. На свой ред Suzuki разчиташе да получи от Volkswagen достъп до най-новите двигатели.
И вместо тясно сътрудничество в историята на отношенията между двете компании настъпиха недоразумения и взаимни претенции. Топ мениджъри на Suzuki споделиха за натиск от страна на Volkswagen, че германците искат де факто да лишат Suzuki от свобода, като същевременно прикриват информация за технологиите, от които се интересуват в Suzuki. На свой ред, Volkswagen обвини японската компания в нарушаване на споразуменията: през 2011 г. тя подписа договор с Fiat за предоставяне на дизелови двигатели. Но в рамките на немско-японския алианс на първо място е запидана доставяне на дизелови двигатели от страна на Volkswagen.
Сега вече е известно, че гордостта на Suzuki е първият собствен дизелов, представен това лято.
В началото на 2016 японците ще представят обновения кросоувър Suzuki SX4 S- cross. Маскираният прототип е шегичка, направен в стила на BMW, но в действителност, разбира се, той притежава нова предна решетка. Променя се предната броня и цялата оптика.
В хода на съдебния процес бяха признати като законосъобразни претенциите на Volkswagen . Така че японците са длъжни да компенсират загубите на германците заради нарушаването на договора (шефът на Suzuki се съгласи с това). Размерът на обезщетението ще бъде определен по-късно. В последното си изявление по този повод Volkswagen приветства решението на Международния наказателен съд, като внесе яснота по спора и постанови, че немците трябва да продадат акциите на Suzuki и че това сътрудничество се смята за приключено. Японската компания планира да изкупи обратно акциите на пазарна цена чрез Токийската фондова борса. Предварителната сума по сделката е 3,3 милиарда долара.