Естонецът използва клауза в договора си и напуска корейците сезон по-рано
Ойт Танак няма да изпълни контракта си с екипа на Hyundai и в края на годината ще стане свободен агент. Това е „лично решение и е взето след внимателно обмисляне и уважение към екипа“, твърди естонецът, но за всички е ясно, че проблемите с i20 N Rally1 и неразбирателството със заместник тим шефа Жулиен Монсе е причината за оттеглянето на световния шампион за 2019 година.
„Чувствам, че съм в етап от кариерата си, който ме задължава да се впусна в ново предизвикателство. Партнирахме си добре през последните три години и се гордея с постигнатото. Работихме много здраво, за да преодолеем трудните моменти, и както показахме тази година, вървяхме в правилната посока. През втората половина на сезона, когато нещата се получаваха, демонстрирахме отлична форма, но дойде време за промяна“, коментира Танак в официалното си обръщение към медиите.
ANNOUNCEMENT ‼️
— Ott Tänak (@OttTanak) October 23, 2022
I would like to announce that I have decided to end our contractual agreement with @HMSGOfficial and leave the team at the end of the current WRC season.#WRC #HMSGofficial pic.twitter.com/0m1DRYcWr1
Вариантите пред Танак оттук нататък не са много. Малкълм Уилсън и M-Sport ще приветстват с радост естонеца, който кара за тях от 2011 до 2017 година, но няма как да му плащат заплатата, която е получавал в Hyundai. Завръщане в Toyota също е опция, въпреки че наскоро Яри-Мати Латвала коментира, че няма причини за промяна на пилотската линия, при положение че отборът върви добре.
И докато Танак лесно ще намери къде да продължи кариерата си, то за Hyundai ще е изключително трудно да намери качествени съотборници на Тиери Нювил. Този месец корейците обявиха, че се отказват от Оливер Солберг, а същевременно Дани Сордо не е потвърдил, че остава в отбора догодина. Най-логичните варианти за Hyundai са двамата бивши пилоти на тима – Хейдън Падън и Андреас Микелсен.