Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Тайсен: Да запазим сегашните двигатели

11.09.2008 12:33
Туит
Тайсен: Да запазим сегашните двигатели

Формула 1 да запази настоящите двигатели, но като увеличи жизнения им цикъл. Това е едно от решенията за редуциране на разходите в спорта, вярва спортният директор на BMW Марио Тайсен.

Според Тайсен евентуална мащабна промяна относно двигателите отново ще отвори кутията на Пандора и разходите вместо да се ограничат, ще нараснат драстично за производителите. Концепцията за агрегати с по-малък работен обем и принудително пълнене е примамлива, но от икономическа гледна точка запазването на настоящите единици, удължавайки техния работен цикъл от два на три старта, засега е по-подходящо.

„Трябва да бъдем много внимателни що се касае до двигателите. Трябва да намалим разходите заради независимите отбори, но това не означава, че разходите на заводските тимове трябва да нараснат. Ако отпадне забраната за развитие на двигателите и не разработваме нови, по-евтини единици, вероятно разходите по развойната дейност ще са по-големи от спестените средства. Ето защо по-добрият вариант е хомологацията на агрегатите да се запази и да работим върху увеличаването на жизнения им цикъл.”

„Имаме потенциал да достигнем три състезания, без да правим драстични промени. Това ще помогне на независимите тимове, без нашите разходи да нарастват. Една от опциите е да ограничим отново максималните обороти, например с още 1000, това ще помогне.”

Тайсен вярва, че подобен подход ще осигури стабилност по отношение на регулациите в дългосрочен план. „В действителност подкрепяме идеята за замяна на осемцилиндровите атмосферни двигатели с по-малки турбоагрегати. Но не сме съгласни тази промяна да се случи прекалено рано, тъй като не можем да си позволим подобен разход.”

„Очаквам при следващата генерация двигатели да имаме по-малък работен обем, логично и по-малко на брой цилиндри, турбокмпресор или механичен компресор. В дългосрочен план класическата концепция от двигател с вътрешно горене и скоростна кутия вероятно ще отстъпи място на по-сложен силов тракт с малък агрегат, системи за регенериране на енергията, за съхраняването й, комплексна скоростна кутия и съответната за контрола на целия механизъм електроника.”

Коментари
comments powered by Disqus