Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Тайсен: Целта е титлата

20.01.2009 13:45
Туит

Новият F1.09 на BMW ще е по-труден за каране, а изпреварванията няма да са толкова много, смятат тримата пилоти на тима.

BMW Sauber представи новия си автомобил за сезон 2009 във Формула 1 - F1.09, на пистата „Рикардо Тормо” край Валенсия, а първата обиколка на трасето направи полската звезда на тима Роберт Кубица. Въпреки студеното време той, Ник Хайдфелд, тестпилотът Кристиан Клийн и шефовете на отбора, начело с доктор Марио Тайсен, стоически позираха пред десетките фотографи от цял свят, пристигнали за премиерата на болида.

“BMW Sauber изпълнява методично целите си във Формула 1, които са заложени още преди четири години“, заяви малко по-късно д-р Тайсен. „През 2006 трябваше да вземем първите си точки, през 2007 – първия си полпозишън, а през 2008 – първата си победа. За 2009 целта ни е да се борим за титлата и не виждам защо да не я изпълним. Чувствам се много странно на това представяне, подобно на 2000 година, когато влязохме във Формула 1 като доставчик на двигатели, все едно ни предстои ново начало. Със сигурност сезонът ще е много интересен, но в момента е невъзможно да се прогнозира как ще се развие битката за титлата, в която се надявам, че и ние ще участваме.“

Третият пилот на тима Клийн разполага с повече опит с голяма част от аеродинамичните решения и новите компоненти, които се използват в F1.09 в сравнение с двамата титуляри, тъй като е навъртял най-много километри с двата „междинни” болиди на отбора по време на зимните тестове.

„Нямам търпение тестовете с новия автомобил да започнат“, сподели Клийн по време на презентацията. Трябва да сме максимално ефективни в работата си преди първия старт, защото няма да имаме възможност за много тестове.“

„Ограничаването на километража прави задачата на тестовите пилоти по-трудна. Има няколко теста преди началото на сезона, но е много трудно да сме готови с всичко за старта в Мелбърн.“

„Колата наистина изглежда странно, но тази година всички болиди ще са такива“, обясни Роберт Кубица, който миналия сезон донесе първата победа на тима. „Със сигурност големите предни крила ще направят първите секунди след всеки старт много напрегнати, защото колите са много близко една до друга и често стават удари. Така че тук рискът става по-голям. Според мен промените в аеродинамиката няма да дадат очаквания ефект, тъй като изпреварванията ще си останат трудни, няма откъде да дойде толкова драстична разлика в представянето на болидите.“

На същото мнение е и неговият колега Ник Хайдфелд, който отново обясни, че въпреки поредицата втори места през миналата година, не се чувства под особено напрежение да спечели първата си победа на всяка цена.

„Моята голяма цел е световната титла, а не само една победа“, обясни Ник. „През миналата година в началото на тестовете преди сезона имахме проблеми с колата, след което тимът напълно преобрази болида и започнахме много силно. Надявам се, че сега няма да ни се наложи отново да прилагаме такива мерки.“

Според двамата пилоти новите коли през 2009 ще са по-трудни за каране, въпреки завръщането на сликовете, които обаче не могат да компенсират орязването на аеродинамиката.

„При спиране колата става по-нестабилна, а това усещане допълнително се засилва и от работата на системата KERS, но разликите едва ли ще драстични“, обясни Хайдфелд.

Д-р Тайсен заяви, че BMW остава най-сериозният поддръжник на въвеждането на системата KERS във Формула 1, въпреки промяната на мнението на повечето негови колеги, които наскоро заявиха, че този компонент трябва да бъде премахнат, защото е погълнал много пари на отборите и разработването му е твърде сложно. Тайсен предположи, че в скоро време във Формула 1 ще бъде наложен стандартизиран вариант на KERS, а тази система може да бъде прилагана и в серийното производство на BMW.

Всичко за представянето на BMW F1.09 – в новия брой на ams.

Коментари
comments powered by Disqus