След лека модернизация Model 3 получава нов акумулатор и опростено име
В процеса на частично модернизиране най-евтината версия на Tesla Model 3 губи дългото си допълнително име Standard Range Plus и сега се нарича просто Model 3. В допълнение, базовият вариант получава нова батерия с по-висок капацитет за съхранение на енергия. Според вътрешна информация капацитетът ще бъде увеличен от 55 на 60 киловатчаса, което удължава пробега по WLTP от 448 на 491 километра.
Ускорява по-бавно
Що се отнася до ускорението обаче, то намалява: Model 3 сега спринтира до 100 км/ч за 6,1 секунди, преди референтният спринт се изпълняваше за 5,6 секунди. Запознати подозират, че Tesla би искала да увеличи разликата със следващия по-висок вариант Long Range – моделът с максимален автономен пробег спринтира до 100 км/ч за 4,4 секунди.
Купувачите на Model 3 в Германия вече получават само автомобили, произведени в Китай. Там Tesla оборудва моделите с литиево-желязо-фосфатни батерии (LFP). LFP батериите не са толкова мощни, колкото класическите никел-манган-кобалтови батерии, но са по-здрави и по-евтини за производство.
Минимално увеличение на пробега вероятно и за Model Y
За варианта Long Range на Model Y феновете очакват малко увеличение на пробега с четири мили (6,4 километра). Tesla вече въведе това увеличение на автономния пробег за пазара в САЩ, но то все още не е стигнало до Европа. В момента Model Y за европейски клиенти идва от Китай – докато в близко бъдеще не започне производството в Gigafactory 4 в Грюнхайде, Бранденбург.
Заключение
Tesla продължава постоянно да подобрява своите модели. Сега Model 3 получава малко повече от 40 километра допълнителен пробег. Освен това добавката Standard Range Plus изчезва от названието на базовото ниво на модела – като тук възниква въпросът на кого изобщо му хрумват подобни допълнителни имена.
Постоянните подобрения на продуктите не са безплатни и при Tesla – американският производител непрекъснато повишава цените. В Германия базовата версия на Model 3 е по-скъпа с 2000 евро от началото на октомври.
Текст: Грегор Хебермел
Снимки: Tesla, Ханс-Дитер Зойферт