Причината е подадена лична жалба от клиент в Европа в началото на ноември
Американската компания Tesla Motors започна най-мащабната сервизна кампания в историята си – тя засяга около 90 000 електрически автомобила Tesla Model S, продадени в световен мащаб. Както съобщава Bloomberg, причината е подадена лична жалба от клиент в Европа в началото на ноември.
Купувачът е заявил, че пътникът на предната седалка в колата си един ден се обърнал назад , за да си говори с пътуващ на втория ред седалки и коланът му изведнъж се разкопчал.
При изучаването на потенциалната опасност един от собствениците на електромобила Tesla тества колана на пътника и публикува видеоклип в интернет. Собственикът е останал доволен от резултатите от тестовете.
Както се изяснява по-късно, инцидентът с електрическия автомобил се дължи на един от болтовете на колана, който не е бил правилно затегнат. Междувременно поради този проблем не са регистрирани наранявания или щети, но в Tesla са решили да проверят всички продадени автомобили Model S. Преди да започне доброволното отзоваване (единственият случай не е довел до негативни последици, искът не e задължителен), Tesla Motors е проверила 3000 електромобила и не са намерени проблеми. Въпреки това всички клиенти са уведомени: собствениците са посъветвани да се регистрират онлайн, а след това да посетят своя дилър. Акциите на Tesla в петък, 20 ноември паднаха с 1,9% до 217,59 долара, но експертите смятат, че скоро време те ще се върнат на предишните нива.
Продажбите на Model S започнаха през юни 2012 година. Оттогава е имало няколко случая на запалване на батерии и прегряване на захранващ кабел за зареждане. В отговор на това компанията Tesla Motors сама преоцени понятието отзоваване на автомобили, като започна отстраняване на проблемите дистанционно, чрез интернет. Въпреки това в случай на евентуални дефекти настоящите собственици трябва да се обадят лично и да потърсят специализирана помощ.