Задвижваният от два електромотора е не само по-динамичен и стабилен, но и по-ефективен заради спецификата на електрическите машини.
Tesla представи вариант с двойно предаване на своя седан Model S. Автомобилът вече разполага с електрически двигател на всеки мост, като всеки от тях може да бъде контролиран отделно, позволявайки въртящия момент да се прилага независимо, и да се определя от сцеплението на гумите. Както и при версиите със задвижване на задния мост, Model S с двойно предаване ще се предлага с батерия с 60 или 85 кВтч. Според Tesla, докато при конвенционалните автомобили двойното предаване носи ползи по отношение на сцеплението, но това е за сметка на ефективността на задвижването, то при електрическото задвижване се получава обратния ефект – на практика то става по-ефективно. Чрез прецизно насочване на електричеството към всеки от моторите, Model S на практика може да се сдобие с допълнителни 15 км пробег. Както при Opel Ampera/Chevrolet Volt работата на два електромотора при ниски обороти е много по-ефективно от един на високи. Разбира се новата система значително подобрява и стабилността и сцеплението, а следователно и безопасността на автомобила.
Представянето на Model S с два мотора съвпада и с въвеждането от компанията на нов хардуер, спомагащ за въвеждането на нови системи за асистенция. Тя включва насочен напред радар, 12 ултразвукови сензора с голям обхват, насочена напред камера и високопрецизна, дигитално контролирана спирачна система. Новата технологична платформа в бъдеще ще позволи по-добър интегрален контрол на спирачки, задвижване и системи за асистенция.
Все още остава обаче проблемът с цялостната ефективност на задвижването на Tesla Model S. Причината се корени най-вече в неефективния асинхронен двигател. Според последните тестове на auto motor und sport ако се задвижваше от електромотор с параметрите и коефициента на полезно действие на този на BMW i3, с батерия капацитет от 60 кВтч той би могъл да постигне пробега на версията с батерия с 85 кВтч.