Световният шампион Себастиан Фетел бе най-бърз в първия ден от предсезонната подготовка във Формула 1 за сезон 2011. Пилотът на Red Bull спря хронометрите на пистата „Рикардо Тормо“ във Валенсия на 1:13.769 минути.
Единайсет от дванайсетте отбора (Lotus на Тони Фернандес ще се появи на „Рикардо Тормо“ утре) излязоха на пистата в първия ден от предсезонната подготовка във Формула 1. Съвсем очаквано Red Bull, McLaren и Ferrari бяха основно в челото на таблицата, но тук е важно да уточним, че британците и в частност Пари Пафет използваха стария си автомобил.
Фетел стана първият пилот, който слезе под границата от 1:14 минути следобед, като единствено новият тестови пилот на Force India Нико Хюлкенберг можа да се доближи до неговото темпо. Подобно на Пафет обаче младият германец използваше междинна версия на автомобила, а същевременно при дългите си серии той бе с повече от секунда по-бавен спрямо състезателите на водещите отбори.
Гари Пафет изпревари Фернандо Алонсо (Ferrari) 45 минути преди края на следобедната сесия, като същото упражнение изпълни и новият титуляр на Force India Пол ди Реста. Именно испанецът пък стана причина за това тестовете да бъдат прекратени малко преди официалния им край, след като спря на трети завой.
Камуи Кобаяши изведе новия болид на Sauber на шеста позиция след 68 обиколки, а Жером д'Амброзио завърши седми при официалния си дебют като титулярен пилот на Virgin.
Тимовете, които работиха със своите стари автомобили, логично нямаха сериозни проблеми днес. Не такава обаче беше ситуацията при отборите, които тестваха за първи път своите нови шасита. Mercedes първи влезе в „черния списък“, след като Нико Розберг спря сутринта на стартфиналната права заради повреда в хидравликата на MGP W02. Неговият съотборник Михаел Шумахер излезе на пистата следобед, след като проблемът бе отстранен, но направи само 15 тура. Времето на седемкратния шампион, завършил девети, бе 1:16.450, а на последния Нико – 1:19.930.
Голяма част от погледите днес бяха отправени към екипа на Lotus Renault и новата изпускателна система на R31, при която ауспуховите тръби излизат под радиаторните кутии, за да могат да обдухват по този начин пода. За съжаление технически проблеми попречиха на осмия Виталий Петров да покаже на какво е способен новият болид от Енстоун и той завърши деня с 28 обиколки. И Хайме Алгерсуари (Toro Rosso) прекара много от времето си в гаража, но се пребори за десетото място, докато повреда в KERS системата на Williams остави Барикело единайсети. Пълните резултати от първия ден може да видите тук.