Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Тестовете на Ford Fiesta RS WRC ще започнат през август

22.03.2010 12:08
Туит

Ford ускори развойната дейност по новия си WRC автомобил, след като ФИА окончателно потвърди 1,6-литровите турбомотори за 2011 г.

На 11 март Световният съвет по моторни спортове взе крайното решение бъдещите WRC автомобили да използват 1,6-литрови двигатели с принудително пълнене, базирани на аналогичния сериен мотор или на специално подготвен според новия правилник. С това се слага точка на евентуалните спекулации около бъдещето на новите машини, които ще използват платформата на настоящата S2000 категория.

Спортният директор на Ford Европа Джерард Куин не скри задоволството си от решението на ФИА. „Бъдещето на нашия спорт зависи до голяма степен от вниманието, което отделяме на околната среда, а това съответства и на посоката, в която развиваме серийните си автомобили. Наистина бе важно да вкараме в употреба 1600-кубиковите турбодвигатели максимално бързо, като същевременно използваме техническия правилник за S2000 категорията, който се оказа изключително ефективен."

Новият рали автомобил на Ford ще се казва Fiesta RS WRC и както може да предположите от името му, ще бъде базиран на подготвения от M-Sport Fiesta S2000 (двулитров атмосферен мотор). Той дебютира в началото на тази година с победа на рали „Монте Карло“ и се очертава като един от най-силните представители в S2000 категорията.

В момента инженерите на Ford и M-Sport работят съвместно върху подготовката на новия 1,6-литров двигател с принудително пълнене, като в проекта участват и френските тунери от Pipo Moteur. За база ще се използва серийният 1,6-литров Duratec на Ford.

„Започнахме проучването преди няколко месеца, тъй като очаквахме ФИА да одобри решението за 1,6-литрови двигатели с принудително пълнене“, коментира босът на M-Sport Малкълм Уилсън. „Трябваше им много време, за да го финализират, но вече работим на пълна газ и съм уверен, че разполагаме с нужното време, за да подготвим, конструираме и тестваме двигателя на достатъчно високо ниво преди началото на сезон 2011.“

„Очакваме първият двигател да бъде готов в края на юли, а тестовете на Fiesta RS WRC да започнат в края на август. Преди това ще изпробваме Fiesta S2000 с настоящия двигател на Focus RS WRC, който е двулитров с турбо. По този начин ще разберем как се държи автомобила при мотор с принудително пълнене.“

Подобна стратегия използва и екипът на Citroen, който тества новия DS3 WRC с двигател на C4 WRC, ограничен до динамиката на 1,6-литровите наследници.

Коментари
comments powered by Disqus