Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Тестовете по време на сезона отново са разрешени

28.06.2013 17:57
Туит

ФИА потвърди официално, че догодина ще има четири тестови сесии по време на активния сезон. Животът на скоростните кутии бе удължен на шест състезания.

Световният съвет по моторни спортове гласува серия от промени за сезон 2014 днес. Най-съществената от тях засяга тестовете по време на сезона. Забраната, която влезе в сила през 2010 г., отпада заради скандалите около спорния тест на Mercedes и Pirelli през май в Барселона. Четири двудневни сесии ще имат на разположение отборите след четири от състезанията в Европа. Същевременно тестът за млади пилоти, който така или иначе не  изпълняваше своята функция още от самото си начало, отпада, както и осемте дена на писта, предназначени за промоционални събития.

Друга съществена промяна за сезон 2014 засяга живота на скоростната кутия. Минимум шест състезания ще трябва да карат пилотите с една и съща трансмисия, за да избегнат санкцията от пет места назад на стартовата решетка. Новите мотори и по-тежките системи за подобряване на ефективността им пък са причината минималното тегло на автомобилите да бъде увеличено с 5 килограма.

За да се стимулират отборите да участват активно в първата свободна тренировка, всеки пилот ще има на разположение от догодина по един допълнителен комплект гуми. Той обаче ще може да се използва единствено в рамките на първите трийсет минути от отварящата свободна тренировка.

ФИА планира също сериозни ограничения относно използването на аеродинамичните тунели и на компютърните CFD симулации. Скоростта в питлейна пък вече ще бъде ограничена на 80 км/ч за целия състезателен уикенд. Преди по време на тренировките тя бе 60 км/ч, а за квалификациите и състезанието – 100 км/ч. От съображения за сигурност всички механици, които работят по автомобила при спиране в бокса, ще трябва да носят защитни шлемове.

Последната ключова промяна в правилника засяга двигателите. Производителите ще имат право само на една хомологация за периода 2014 – 2020 година. Промените по моторите ще са разрешени само при нужда от подобряване на надеждността им или с цел ограничаване на разходите.

Коментари
comments powered by Disqus