В хода на изпитанията използват системата Terrain 2, която автоматично избира подходящ режим
Компанията Jaguar Land Rover проведе тестове на всъдехода Range Rover Sport SVR с V8 двигател с мощност 550 на различни видове пътни покрития. По време на изпитанията е използвана системата Terrain Response 2, която автоматично избира най-подходящия режим: General Driving (общ), Dynamic (димамично управление), Grass/Gravel/Snow (трева/чакъл/сняг), Mud and Ruts (кал и коловози), Sand (пясък) и Rock Crawl (камъни).
Първият тест от серията изпитания на Range Rover Sport SVR се провежда на най-скоростната писта в Европа - Rockingham Motor Speedway в Корби, Великобритания. След активирането на режим Dynamic Range Rover Sport SVR достига 100 км/час след 4,7 секунди от старта.
Вторият тест се провежда на мокра трева. За това системата Terrain Response 2 включва режим Grass/Gravel/Snow. В резултат на това ускорението на Rover Sport SVR до 100 км в час отнема само 5,5 секунди. Ключово място за изпитанията на Range Rover Sport SVR бе управлението върху чакъл. Тук кросоувърът успя да развие скорост от 0 до 100 км/ч за 5,3 секунди.
За провеждането на тест върху сняг Rover Sport SVR е изпратен в изпитателния център на Jaguar Land Rover, който се намира в град Ареплуг, северната част на Швеция. При тези условия SVR достига 100 км/ч на сняг и лед за 11,3 секунди.
След това системата Terrain Response 2 е изпитана при режим Mud and Ruts. Специални настройки на пневматичното окачване и активиране на системи за контрол на сцеплението позволяват добър контрол върху двигателните колела за по-добро сцепление на хлъзгави повърхности. В резултат на това Range Rover Sport SVR ускорява от 0 до 100 км/ч за 6,5 секунди.
Тестът върху пясък се проведе на плажа Pendine Sands в Южен Уелс. В режим Sand ускорението отнема 5,5 секунди. Финалното изпитание бе на режим Rock Crawl, който работи заедно с редуктор върху скалиста повърхност. Благодарение на това Range Rover Sport SVR успя да преодолее скалист наклон от 32%.