Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

TF108 в битка за честта на Toyota

10.01.2008 14:01
Туит

Сезон 2007 бе огромно разочарование за Toyota. TF107 не оправда очакванията на японския тим, заложени в началото на миналата година. Дали съдбата на TF108 ще бъде по-различна? Според ръководството на отбора отговорът на този въпрос е категорично положителен. Новият болид на Toyota, представен днес в Кьолн, ще потвърди или отхвърли тяхното предположение през настоящия сезон.

TF108 е решен в традиционната за отбора червено – бяла цветова окраска. Отличава се с уголемените отвори на радиаторните кутии, новото предно крило и стандартните обтекатели, монтирани върху колелата, които през миналия сезон се появяваха епизодично върху TF107. Окачването е ревизирано, а скоростната кутия е нова.

„Концепцията на този автомобил е променена“, коментира Паскал Васелон. „Аеродинамичният пакет е нов, като целта е постигане на по-добър баланс. Междуосното разстояние е увеличено.“ Ръководителят на развойната дейност по шасито допълва, че до старта на сезона в Австралия има още много работа, че фиксирането на бъдещите цели е най-лесната част, а най-трудната – реализацията им.

Президентът на Toyota Motorsport Джон Хаует признава, че отборът има нужда от огромна стъпка напред, за да не се повтарят проблемите с TF107. „Основната промяна, която се стараехме да направим през годината, е да увеличим ефективността на всеки един елемент. Знам, че сме в добра форма, но в този спорт трябва да си малко параноик и да не спираш да работиш“.

Хаует коментира и номинацията на младия Тимо Глок, който през 2007 година спечели GP2 сериите. Президентът на Toyota Motorsport признава, че 25-годишният германец му е направил впечатление още през втората половина на сезон 2006 (отново в GP2), когато преминава от BCN Competicion в iSport. „Миналата година той беше над всички. Показа не само, че е бърз, но и че разполага със страхотни умения. Технически уверен е, което е допълнителен плюс за нашия тим.“

„Длъжни сме да се представим по-добре. Живеем само и единствено за победата, а и разполагаме с ресурси, сходни на тези в другите отбори. Сигурен съм, че имаме силен и достатъчно конкурентен тим. Трябва просто да работим повече и по-умно спрямо нашите съперници“, завършва Хаует.

Новото попълнение в екипа на Toyota Тимо Глог споделя, че на този етап се чувства спокоен, но едва ли ще е така след два месеца, когато керванът на Формула 1 потегля към Мелбърн за първия старт за годината. „Засега съм спокоен, но в самолета към Австралия ще бъде различно. Ще се опитам да дам всичко от себе си, така както направих в GP2 сериите и Champ Car... Не усещам никакво напрежение, по-скоро мотивация. Може би единствено лека позитивна възбуда, нека да го кажем така.“

За четвърти сезон Ярно Трули ще се състезава за Toyota. Ветеранът не пропуска да коментира новите правила във Формула 1. За разлика от повечето пилоти той е щастлив от забраната за използване на помощни системи, тъй като резултатите ще зависят „повече от пилота, а не от колата“.

Новият тестови и трети пилот в екипа на Toyota Камуи Кобаяши също присъства на официалната церемония .

TF108 ще посети пистата за първи път на 13 януари в Испания „Херес“ за първите колективни тестове през 2008 година.

Коментари
comments powered by Disqus