Първите клиенти ще получат своите автомобили преди края на тази година
Обявен през май като безкомпромисен покорител на пистите, Donkervoort D8 GTO-RS най -накрая е направен от метал. Производителят не разкрива пълните технически характеристики на модела, но говори много за структурата на автомобили, проектирана, за да повтори успехите на Нюрбургринг (преди повече от десет години предишният GTO-RS стана рекордьор).
Променената предница и прекроените странични части на автомобила са довели до намаляване на въздушното съпротивление с 20% в сравнение с базовия модел D8 GTO.
Под предния капак е монтиран четирицилиндров турбо двигател 2.5 TFSI от Audi с нов интеркулер, изпускателна система, маслен радиатор, олекотен маховик и програма за управление. Компанията казва само, че мощността е "повече от 380 к.с". Не е зле, като се има предвид теглото на празния автомобил от 715 кг.
По-специално, за първи път в автомобил марката използва новата технология на производство на въглеродни влакна X-Core, разработена от самата компания. Това предполага създаване на "сандвичи", направени от въглеродни влакна и пяна, но производителят обещава да разкрие подробностите по-късно. Като цяло, в конструкцията освен стомана, алуминий и въглеродни влакна се използват кевлар, поликарбонат и керамика.
Спортният волан е облицован с велур, а тапицираните с кожа седалки са изработени от фибростъкло с цел намаляване на теглото (шофьорската може да се регулира по височина).
Дизайнерите са успели да увеличат аеродинамичното притискане. При високи скорости достига еквивалента на 100 кг, разделено поравно между предната и задната ос. Това е едно добро постижение, като се има предвид липсата на антикрило или големи сплитери, както и откритото разположение на предните колела.
За постигането на необходимата притискателна сила са помогнали малки спойлери, страничните прагове, гладкото карбоново дъно и големия дифузор от същия материал. Още няколко други аеродинамични елемента са скрити от погледа във въздуховодите.
През пролетното представяне компанията заяви, че ще бъдат направени само 40 роудстъра D8 GTO-RS. Продажбите на модела в лимитиран тираж вървят добре, въпреки че през това време никой не я видял жив такъв автомобил. А феновете на марката дори изразиха интерес към по-ексклузивни опции.
Холандците отвърнаха на предизвикателството. Производителят вече обяви, че в допълнение към обявените вече 40 автомобила ще бъдат направени още 15 коли от уникалната серия D8 GTO-RS Bare Naked Carbon Edition и още десет копия от D8 GTO-RS Race Edition.
На моделите са монтирани различни по големина ковани джанти (17-цолови отпред и 18-инчови отзад) и гуми с размер 225/45 и 245/40, съответно.
Както подсказва и името, вариантът Naked Carbon ще се различава от събратята си с представените на показ сплетени въглеродни влакна в основни части на каросерията, покрити с прозрачен лак. А пък Race Edition трябва да се откроява в техническо отношение. Шасито е адаптирано за писта много повече, отколкото на „обикновения” D8 GTO-RS, а в допълнение ще получи като в състезателните коли секвенционална вместо класическа механична предавателна кутия. Настройките на роудстъра за определена писта ще помогнат регулируемите амортисьори и стабилизаторът за стабилност.
Базовата цена на D8 GTO-RS е 183 572 евро (включително данъците), но списъкът с опциите обхваща няколко страници. Компанията също така предлага различни нестандартни решения на оформление на салона , както и на каросерията.
Производителят подчертава многостранния характер на модела. Твърди се, че е готов да се прекъсне едно състезание на пистата и в същото време да осигури "удобно и спокойно пътуване до провинцията в края на един хубав ден, на фона на красив залез". Рекламата си върши добре работата.
От общо планираните 65 бройки D8 GTO-RS вече са продадени 42 екземпляра. Първите клиенти ще получат своите автомобили преди края на тази година, но ако поръчката е направена сега, ще трябва да почакат до януари 2018.