Пикапът от много години се е наложил на американския пазар, но все още не се чувства като у дома си
При Nissan името Titan следва програма. Гигантският пикап вече се предлага и с 5-литров дизелов мотор V8 дизел с 310 к.с.
Nissan Titan се е наложил от много години на американския пазар, но все още не се чувства като у дома си. Наистина той никога не би могъл да излезе срещу "Голямата тройка" Ford, Generald Motors и Chrysler, ролята на успешния покорител на Далечния изток играе може би Toyota с Tundra. Сега липсата на интерес от страна на американските купувачи би могла да се поправи, защото с Titan Nissan атакува феновете на дизелови двигатели.
V8 дизел в Nissan Titan XD
В САЩ има малко сдружение на заклети фенове на истински пикапи с яки дизелови двигатели и то не само след загадъчната мода "Coal-Rollers". Именно на тази клиентела Nissan иска сега да направи предложение, от което тя няма да се откаже и то най-вече след като президентът на Renault-Nissan Карлос Госн представи на 12 януари новия Nissan Titan в Детройт.
Все пак изцяло новият Nissan Titan, в неговата доскоро единствена версия, беше десет години на пазара. Така че е дошло време за промяна. Визуално и технически силно ревизираният Nissan Titan сега изглежда определено повече като американски камион, отколкото японски, той е разработен в Америка, където ще се произвежда и в бъдеще.
Агрегатът идва от Cummins
До стандартния V8 и по-икономичния бензинов V6, се нарежда и дизелов агрегат, който ще бъде сензацията на новия Nissan Titan, като с тази опция се спекулираше от известно време. Използван е един проамерикански двигател: петлитровият V8 турбо дизел идва от Cummins, според първите американски данни той генерира 310 к.с. и 752 Нм въртящ момент.
Нов и за Cummins, V8 турбо дизелът е доста далеч от легендарните бивши двигатели за товарни автомобили на този производител, които са сензационни най-вече с техния изключително дълъг срок на експлоатация и огромния обем на цилиндрите. Той разполага с двустепенен турбокомпресор, който ще подобри имиджа и ще стопи "турбо дупката". Той е произведен от т. нар шуплест графитен чугун, където примесът от желязо и въглерод е по-лек, отколкото при конвенционалния чугун за производството на двигатели. Има и алуминиеви глави на цилиндрите, инжекционната система е на Bosch. Оборудваният с филтър за твърди частици дизелов двигател работи изключително тихо и без вибрации.
Въпреки че новият Nissan Titan се предлага официално все още само в Северна Америка, като опция с новия V8 дизел може да стъпи и в Германия.