Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Тод: И тим-шефовете трябва да имат лицензи

09.02.2010 16:52
Туит

Президентът на ФИА ще настоява тим-шефовете във Формула 1 да получават лиценз от федерацията, който да е задължително условие те да упражняват професията си. Причината за това искане е конфузната ситуация, която скандалът с Renault предизвика миналата година и последвалото решение на гражданския съд.

Бившият тим-шеф на Renault Флавио Бриаторе и техническият ръководител Пат Саймъндс бяха наказани със забрана да участват по какъвто и да е начин в шампионатите на ФИА, съответно за неопределен период и за пет години, заради умишлената катастрофа на Нелсиньо Пикет от 2008 г. в Сингапур. Двамата обаче обжалваха решението на ФИА във френския съд, който постанови, че процедурите на федерацията по случая не са коректни и я уведоми, че трябва да оттегли санкциите си.

На практика гражданският съд не обяви наказанията за нищожни, а оспори процедурите, по които е действала ФИА, световният съвет по моторни спортове и Апелативният съд към ФИА. За да избегне подобни конфузни ситуации в бъдеще, Тод настоява въвеждането на лицензи за тим-шефовете, подобни на тези при пилотите.

„Върховният съд се произнася, че грешим във формата, но не и в съдържанието", коментира президентът на ФИА за Gazzetta dello Sport. "Имаше неоспорими факти и доказателства, толкова много, че само един от членовете на Световния съвет гласува против. Ще предложа и тим-шефовете да имат лицензи.“

Тод коментира оше, че едва ли ще изкара повече от един мандат като президент на ФИА.

„Той ми е приятел“, обяснява французинът за своя предшественик Макс Мозли. „Но беше и мой враг, но като такъв направи страхотни неща за безопасността: няма нито един загинал във Формула 1 след Сена, а Маса вече се състезава отново. Всеки има свой собствен стил, но за мен 16 години са прекалено много, това е пълна лудост. Не мисля, че ще изкарам повече от един мандат. В противен случай едва ли ще имам възможност да направя нещо друго.“

Коментари
comments powered by Disqus