Новозеландецът ще дебютира във Формула 1 седмица след старта от WEC в Япония
Toro Rosso официално потвърди, че заводският пилот на Porsche в LMP1 Брендън Хартли ще замени Пиер Гасли за предстоящата Гран при на САЩ. По същото време французинът ще се бори за титлата в японската Супер Формула, което е и причината Хартли да получи неочакваната покана.
27-годишният новозеландец участва в програмата на Red Bull в края на миналото десетилетие, като през 2009 и 2010 г. бе официален резервен пилот на тима. Той обаче така и не получи шанс за изява във Формула 1 и пренасочи усилията си към WEC, където записа и най-големите си успехи. През 2015 г. спечели титлата с Porsche, като негови съотборници бяха Марк Уебър и Тимо Бернхард, а през настоящия сезон триумфира в „24-те часа на Льо Ман” с Бернхард и Ърл Бамбър.
Този уикенд Хартли ще участва в „6-те часа на Япония” със заводския тим на Porsche. Новозеландецът може да си гарантира втората титла в WEC още на „Фуджи”, ако заедно с Ърл Бамбър и Тимо Бернхард увеличат преднината си спрямо водещия екип на Toyota на 52 точки. Преди старта в Япония Хартли, Бамбър и Бернхард имат аванс от 51 точки спрямо Себастиен Буеми и Казуки Накаджима с Toyota 8.
”Какво невероятно усещане”, коментира Хартли в официалното съобщение на тима. „За мен тази възможност идва като абсолютна изненада, но и никога не съм се отказвал от амбицията си и детската си мечта да карам във Формула 1.”
„Пораснах много, научих много откакто бях за последно резервен пилот на Red Bull и Toro Rosso. Имаше няколко тежки години, но те ме направиха по силен и още по-решителен.”
Хартли няма опит нито с новите 1,6-литрови хибридни задвижващи системи, нито с новата аероконфигурация на автомобилите от Формула 1.