Новият STR10 трябва да даде възможност на Scuderia Toro Rosso да се бори за място в челната петица, категоричен е босът на тима Франц Тост. Двамата новаци Макс Верстапен и Карлос Сайнц младши ще заменят Жан-Ерик Верн и Данийл Квят.
STR10 прави впечатление с максимално издължената конусна секция, заради която предното крило изглежда несвойствено изместено навътре. Въпреки това тази конфигурация е значително по-елегантна от решението на братския Red Bull и на Williams, където предната краш структура изпъква.
Основният коз на базирания във Фаенца тим обаче е под капака. Ако оптимизацията на задвижващата система на Renault е такава, каквато французите обещават, Toro Rosso ще се бори за място в челната петица, категоричен е Франц Тост, който допълни още, че това е "най-добрият автомобил, конструиран някога от отбора".
Съществен проблем за Toro Rosso е липсата на опитен пилот, който да развива автомобила. Макс Верстапен има зад гърба си един-единствен сезон в едноместните формули, а Карлос Сайнц младши, въпреки че спечели Световните серии на Renault миналата година, разполага с твърде ограничен опит във Формула 1.
Именно Карлос Сайнц ще бъде зад волана на STR10 в първия ден от тестовете на "Херес".