Подобрени материали и по-богато оборудване трябва да обосноват увеличената цена. След само две и половина години производство, ID.3 получава цялостен фейслифт.
Лошо качество на изработка, евтини материали, досадна операционна система, колеблива дигитализация - от представянето си през септември 2019 г. електрическият пионер VW ID.3 трябваше да понесе много критики. През 2023 вече трябва всички тези елементи да се подобрят - самите Volkswagen дори споменават второ поколение ID.3. Може ли първото ни впечатление да се убеди в подобренията? Едно нещо става очевидно, когато за първи път се настаните в седалката на новия ID.3. Интериорът вече е много по-удобен от преди. С ревизията Volkswagen реагира на желанията на клиентите и медиите. Тъй като нямаше много критики към технологията, основната концепция, интериорният дизайн и задвижващият блок останаха недокоснати. Но само те.
Леки козметични промени отвън
Трябва да се вгледате внимателно, за да видите ревизията на ID.3. Новата предна броня вече е с по-големи въздухозаборници и електрическа щора на радиатора. Страничните отвори са предназначени за насочване на аеродинамичен въздушен поток около предните колела ("Air Curtain" или "Въздушна завеса"). Дизайнерите също придадоха на предния капак повече контури. Сребърната лента над страничните прозорци, която преди беше част от опционален пакет, ще бъде стандартна в бъдеще. Отзад, вътрешните части на задните светлини, които се отварят заедно с вратата на багажника, също светят по различен начин при фейслифта. Стикерите като декоративен елемент на С-колоната, които преди се предлагаха срещу допълнително заплащане, вече ги няма, както и структурата на пчелна пита на предната броня. В допълнение към "Dark Olivian Green Metallic", към продуктовата гама се добавят още два нови цвята - син и черен, които заменят "Stonewashed Blue" и "Manganese Grey". В бъдеще тюркоазът Makena вече няма да се използва за маслинения тон. Нов 19-инчов вариант, наречен "Wellington", се присъединява към добре познатата гама колела от 18 и 20-инчови джанти.
Значително подобрено преживяване в интериора
Колкото и незабележими да са външните промени, новият VW ID.3 най-накрая отговаря на изискванията на сегмента отвътре. Там, където преди това твърдата пластмаса доминираше в арматурните табла и панелите на вратите, сега стои много по-деликатна пластмаса. А модернизираните обшивки от плат или микрофибър, заедно с контрастни шевове, покриват по-голяма площ в зоните на вратите. Както при VW ID.Buzz, воланът на ID.3 е покрит с веган кожа. Това означава, че интериорът на компактния автомобил се справя напълно без животински материали. Големият 12-инчов инфоразвлекателен дисплей и централната конзола с поставки за чаши и два USB порта (по 45 вата) ще бъдат стандартни за всеки VW ID.3 в бъдеще. Това важи и за двойния товарен под в багажника. Остават обаче неосветените плъзгачи за звука и температурата под централния дисплей. Те ще бъдат сменени едва през 2024 г., след стартиране на необходимия хардуер във VW ID.7, както и в Passat и Tiguan.
Нов софтуер с функции "On Demand"
Фейслифт моделът се доставя с най-новата версия на софтуера, който може да се актуализира непрекъснато "по въздуха". Системата винаги се актуализира през интернет. Клиентите могат също така да закупуват опции след покупката за първи път. Например, ако искате адаптивен круиз контрол, навигация или двузонов автоматичен климатик след покупката, можете да поръчате това чрез менюто на борда или приложението. Според VW това може да работи и временно, например за периода на ваканционно пътуване. Volkswagen също ревизира интелигентния e-route planner. При по-дълги пътувания вече може да адаптира спиранията за зареждане към ситуацията на трафика или например да предложи два кратки процеса на зареждане с висока мощност вместо една дълга с ниска мощност. Системата е проектирана така, че няма продукт за предварително подграване на батерията. За първи път опционална звукова система Beats може да бъде поръчана за ID.3. Това трябва да е същият модул с 395 вата като в сестринския модел Cupra Born. Функции като хед-ъп дисплей с добавена реалност, Travel Assist с данни за задръствания и други интелигентни системи за подпомагане също остават по избор. В бъдеще асистентът за дългите светлини ще бъде стандартен на борда. Volkswagen обещава възможност за двупосочно зареждане (BiDi-ready).
Задвижването остава непроменено
Освен цифрово, нищо не се променя технически в новия ID.3. Volkswagen продължава да разчита на електрическия мотор със 150 кВ (204 к.с.) и 310 Нм на задната ос, който черпи енергията си от батерия под пода. Последният има нетен капацитет от 58 кВч в моделите Pro, поръчани с приоритет, и позволява пробег до 426 километра (WLTP). Топ моделът си остава ID.3 Pro-S с батерия от 77 kWh. Това увеличава пробега до 546 километра. Все още се планира базов вариант с по-малка батерия от 45 kWh. VW вече обяви спортния модел ID.3 GTX за 2023 г. Дългият 4,26 метра ID.3 вероятно няма да има двигател на предната ос и следователно задвижване на всички колела, за разлика от ID.4. Нищо няма да се промени и по отношение на зареждането. Моделът с мощност 58 кВч зарежда с максимум 120 кВ, версията със 77 кВч – до 170 кВ.
Рязък скок в цената
Дори ако Volkswagen все още не е дал никакви цени за фейслифта ID.3, около 40 000 евро трябва да започва новия модел. Списъкът с предварително конфигурираните модели дори започва от 43 995 евро за ID.3 Pro Life. Досега най-евтиният ID.3 се предлагаше за 38 060 евро. През лятото на пазара излизат първите коли. След това в края на третото тримесечие на 2023 г. първите клиенти трябва да получат новия ID.3. Всеки, който поръча ID.3 сега, ще получи потвърждение за текущия модел и бележка, че цената може да се промени с около два процента. Веднага след хомологирането на фейслифта, което се очаква да приключи до април 2023 г., ще стартират предварителните продажби и производството на новите модели.
Роден във Волфсбург
В бъдеще VW ще продължи да произвежда ID.3 главно в Цвикау, където много сродни модели на модулната система MEB като Audi Q4 e-tron или Cupra Born също слизат от поточната линия. Фабриката за стъкло в Дрезден служи като допълнителен производствен и демонстрационен обект, докато заводът в Антинг в Южен Китай доставя предимно за азиатския пазар. С моделите от 2023 г. основният завод във Волфсбург също започва да произвежда ID.3. Дори и когато e-up! и e-Golf съществуват от десет години, компактният ID.3 се смята за пионер на електромобилността във Волфсбург. В края на краищата това беше първият модел на новоразработената модулна платформа за електрическа конструкция (MEB).