Втората генерация на Auris ще разполага с четири двигателя в мощностния диапазон от 98 до 134 к.с. и с напълно обновен дизайн. Новият модел ще дебютира на автосалона в Париж.
Грубата предна част на първата генерация, която бе до известна степен, но не напълно, рафинирана след фейслифта, вече изглежда значително по-добре благодарение на челните светлини и горната радиаторна решетка, оформени като един цялостен компонент. Tрапецовидната долна решетка и новите светлини за мъгла допълват доброто впечатление. Десет различни цвята ще включва палитрата за външното лаково покритие, а колелата могат да се поръчат в размери от 15, 16 и 17 цола.
В салона се открояват не само по-качествените материали, но и триспицовият волан, свалените с 40 мм по-надолу предни седалки и увеличеното с 20 мм пространство за коленете на пътниците на задния ред. Широчината на Auris остава същата, но за сметка на това втората генерация ще бъде с 30 мм по-дълга от първата и с 55 мм по-ниска. Същевременно теглото й трябва да намалее с до 40 кг в зависимост от оборудването. Обемът на багажното отделение достига 360 литра в стандартната версия, при хибридната обаче е само 127 (все пак с 6 литра повече от настоящия модел).
Първоначално Auris ще се предлага с четири двигателя. Базов е 1,33-литровият бензинов Dual VVT-i, който генерира 98 к.с. и 128 Нм и има среден разход от 5,4 литра при 125 г/км емисии CO2. 1,6-литровият Valvematic изразходва само с половин литър повече, но за сметка на това предлага максимална мощност от 130 к.с. и пиков въртящ момент от 160 Нм. Дизеловият 1.4 D-4D (89 к.с. и 205 Нм) е оборудван серийно с механична трансмисия и старт/стоп, като специално последният е част и от оборудването на 1,33-литровия Dual VVT-i. 1,6-литровият Valvematic пък може да се похвали с новата безстепенна трансмисия Multidrive S.
Естествено, най-голямо внимание, поне от гледна точка на пиара, ще получи хибридната спецификация. За съжаление тя отново ще използва никел-металхидридни батерии, а не литиево-йонни като при плъгина Prius. 1,8-литровият двигател с вътрешно горене също не е изненада с оглед дебютиралия през 2010 г. Auris HSD, който в комбинация с електромотора (60 кВт) генерира 134 к.с. и 142 Нм, достатъчни за ускорение от място до 100 км/ч за 10,9 секунди.
Любопитно е и решението от страна на японските инженери да разработят два типа окачване за новия Auris в зависимост от силовия тракт. 1,6-литровият Valvematic и хибридната версия са оборудвани с двойни носачи и отзад, докато базовата бензинова версия и дизелът има торсионна греда.