Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Toyota Auris срещу VW Golf: Компактни бестселъри

22.03.2007 01:03 11
11
2571813573
Туит

Компактните модели на Toyota и VW са сред най-продаваните автомобили за всички времена. Наследникът на Corolla - Auris, има амбицията да си присвои част от позициите, които Golf заема на Стария континент. Сравнение на бензиновите 1,6-литрови варианти на двата модела.

В първия сравнителен тест между двата модела, автомобилите се изправят един срещу друг с върхови нива на оборудване и 1,6-литрови бензинови двигатели под предния капак. Още след първото опознаване на автомобилите личи, че VW действително са си спестили доста по отношение на серийното оборудване, но затова пък впечатлението от качеството на изработката е по-добро, отколкото при японския опонент.

Специално материалите и повърхностите, които са използвани при таблото и тапицериите на вратите, както и седалките, изглеждат значително по-фини и качествени, отколкото при Toyota.

При вътрешния простор двата модела застават наравно

Двата автомобила показват почти равни резултати по отношение на простора в пътническото пространство и обема на багажното отделение. Мястото за главите и краката на пасажерите е напълно достатъчно, като позицията на седене при Auris е малко по-висока, отколкото при Golf, откъдето следва и малко по-добрия обзор настрани. За сметка на това, предните седалки на VW са по-удобни и дават по-добра странична опора на тялото. Пасажерите в Auris пък се радват на по-добър комфорт на втория ред.

Със своята висока каросерия, Auris почти наподобява на ван, но също както и Golf, моделът има доста малко общо с гъвкавостта на вътрешното пространство, която е типична за споменатата автомобилна категория. И в двата случая най-голямата възможност за трансформация е подлежащата на сгъване задна седалка, разделена по асиметричен принцип. Auris обаче показва една друга типична особеност на вановете – силно ограничената видимост напред, която е резултат от широките предни колони. При Golf по-прегледна е не само каросерията, но и самия кокпит – всичко е там, където се очаква да бъде, боравенето с функциите е максимално интуитивно, накратко ергономията е близка до идеалното. В това отношение Toyota също се представя сравнително добре, но не може да достигне до равнището на най-популярния VW.

Двигателят на Тoyota е значително по-темпераментен

Четирицилиндровият задвижващ агрегат на Toyota се представя значително по-динамично от набиращия обороти с изявена неохота мотор с директно впръскване на горивото на VW. Като цяло двигателят на Auris работи по-култивирано и тихо, като изневерява на добрите си обноски единствено при по-рязко форсиране. Но дори и при такива обстоятелства, моторът на „японеца” звучи значително по-агресивно и адекватно от сърдитото ръмжене, което издава при развъртане FSI-моторът на Golf. За сметка на това, на силовото предаване на Auris определено му липсва шеста предавка на трансмисията и така, специално на магистрала, се поддържа прекалено високо ниво на оборотите. VW изразходва почти литър по-малко на сто километра в сравнение с  Toyota и това независимо от факта, че липсата на достатъчно тяга често налага преминаването на по-ниска предавка при изпреварване, изкачване на наклони и така нататък. Последното обаче се оказва изненадващо приятна задача, тъй като предавките се сменят с невероятна лекота и прецизност, докато на трансмисията на Toyota й липсва такова спортно усещане. Затова пък Auris изненадва с изключително прецизната настройка на кормилната си уредба, благодарение на която в завой автомобилът показва още повече хъс, отколкото Golf.

Auris успява да победи Golf по точки

В граничен режим и двата автомобила показват сходно поведение, като се характеризират със стабилно поведение и са лесни за овладяване. При Auris особено радващо изглежда обстоятелството, че динамичното поведение на пътя не е в ущърб на комфорта на возене. Настройката на окачването е по-скоро стегната, като специално при преминаването през малки неравности, комфортът на японския модел е дори още по-добър, отколкото този на Golf. Auris може да се похвали и с по-добрата спирачна система.

Toyota определено е поела по правилния курс с Auris, като резултатът е доста изненадващ за мнозина: 1,6-литровата версия на Auris повежда по точки пред Golf 1.6!

Текст: Херман-Йозеф Щапен
Снимки: Ханс-Дитер Зойферт

Оценка

1. Toyota Auris 1.6 Executive

1. Toyota Auris 1.6 Executive

Auris предлага сигурно поведение на пътя, добър комфорт, обширно вътрешно пространство, богато серийно обоудване и превъзходна спирачна система. Впечатлението за качество обаче е значително по-посредствено, отколкото при Golf. Има още какво да се желае и по отношение на обзора от мястото на водача.

2. VW Golf 1.6 FSI comfortline

2. VW Golf 1.6 FSI comfortline

VW Golf продължава да бъде еталон в компактния клас, когато става дума за качество на изпълнението в интериора и ергономичност на подредбата, и за пореден път блесва с превъзходния баланс от добър комфорт и почти спортно поведение на пътя. Оскъдното в сравнение с Auris серийно оборудване и най-вече некултивирания и муден 1,6-литров двигател му отреждат само второто място в теста.


Технически данни

1. Toyota Auris 1.6 Executive 2. VW Golf 1.6 FSI comfortline
Работен обем --- ---
Мощност 85 кВт (115 к. с.) 85 кВт (115 к. с.)
Максимален
въртящ момент
--- ---
Ускорение
0 – 100 км/ч
10,1 сек 10,9 сек
Спирачен път
при 100 км/ч
38 м 39 м
Максимална скорост 190 км/ч 192 км/ч
Среден разход
на гориво в теста
9,4 л/100 км 8,7 л/100 км
Базова цена все още няма данни 36 212 лева
Коментари

Анонимен
мисля да си зема един Auris 1 4D 90hp заслужава ли си колата, от вътре широко ли е , защото сам близо 2мерта. В момента карам джип Kia sorento II и мисля да го замена с аурис според вас заслужава ли си?

Driver
Карам Toyota Auris 1,4-бензин вече 3-та година. Изключително конфортен и сигурен автомобил за класа си. Единствения проблем, който се появи на 35000км. е неприятното скърцане на спирачките.

Aнонимен
morris_Blue Харесвам и двете марки и за мен е по-важно един автомобил да даде това за което го е купил неговия собственик,комфорт,надежност сигурност на пътя а не колко е добър след 120km/h.Състезателите си намират спонсори и инвестират в тях зада печелят състезания,ние несме състезатели а тези които св считат за такива често катастрофират и убиват невини на пътя.За мен най-добрия автомобил е този които доставя удоволствие и комфорт с возията си и визията си а сигурноста, зависи изцяло от човека зад волана. Добър шофьор е този който с шофирането си доставя наслада и удоволствие и не кара тези които вози да се страхуват а да искат отново и отново да се качат в автомобила на този който ги е накарал да изпитат емоцията от това да се возят в TOYTA или WOLKSWAGEN.И двете марки имат своите плюсове и минуси защото се правят от хора за хората, които испитват желание и удоволствие да ги карат.

kRis
karam auris i ne moga da se saglasq s kolegata po gore koito se izkaza 4e 1.4 d4d e shumen motor daje obratnoto no naistina tiq 90 konq ne6to ne moga gi usetq imam i laguna 1.9 100 konq e varvi mn pove4e ne vqrvam tiq 10 konq da sa tolkova reshavashti no razlikata e mn golqma aurisa sled 120 na gore e mn slab. No kato cqlo e mn dobra kola komfortna, stabilna.

danzka
Тя се прави в Турция.Да такае но пък това е най-модерния завод на TOYOTA в Европа.Това е поточна линия,,там човешки крак не стъпва.Седят само за компютри.Aurisa e по-добър.

SteenMAster
Pichove kakvoto i da si govorim polovinata ot vas karat golfove, kojto izobsto ne mogat da se sravnqvat s toyota

Миро
100 процента турско и пак епо добро а ако беше японско никакви шансове за голфа то еясно че германците не я хвалят а как така цяла европа и българия я признаха само швабите я слагат на кантар.

Test pilot
Пичове ходих да тествам Toyota Auris 1.4 D-4D 90 к.с. Е казвам ви голям боклук е.Уж е с турбо а го настъпах до край и не стана нещо кой знае какво.Вътре шумно като във стар дизелов Форд и беше мудна колцата.Повече нямам какво да кажа!

Ценител
Въпреки разочарованието си от не толкова безупречна безпристрастност на немците има за какво да им се възхищавам-че си бранят и хвалят своето, докато ние се подиграваме и срамуваме от собственото! На самите немци им внушават-купувайте немското дори и да е не най-доброто-така поддържате работните си места и икономиката като цяло! ;)

Peter
Така е, ценителю! Не че Голф е лош автомобил, напротив, но тази вечна първа позиция в немските списания наистина е само една реклама! Качеството на интериора било еталон - прочетете 200 000 тест на Голф в Автобилд и пак да си говорим за качество на интериор!

Ценител
Но в следващия сравнителен тест изпитателите сравниха по-слабия по мощност и кубатура модел на Аурис с Голфа, естествено той отстъпи по ускорение,пъргавост и максимална скорост, намалиха точките на Аурис-а по субективните показатели ("кой как се чувства в купето" и др. подобни и на Голфа му върнаха титлата на най-великата марка! :-D

comments powered by Disqus